|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Tor Erling Staff (gammelt NM-innlegg)Gammel artikkel
![]() |
#2 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Tor Erling Staff (gammelt NM-innlegg)Kunne ikke vært mer enig! Staff har skremt og provosert meg med sine MEGET radikale holdninger omkring seksualitet mellom barn - voksen, det jeg vil kalle pedofili.
![]() |
#3 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Tor Erling Staff (gammelt NM-innlegg)Jeg har ikke så veldig stor respekt for Staff.
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Tor Erling Staff (gammelt NM-innlegg)Akk ja - det eneste positive jeg kan si om Staff,
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Tor Erling Staff (gammelt NM-innlegg)Staff er passe gal.
Jeg ble voldtatt da jeg var en god del yngre. Det var alkohol involvert. Men helt ærlig, så har det ikke satt preg på meg. Jeg føler ikke at det var et overgrep på den måten som jeg hører andre som har blitt voldtatt beskriver det. Ja, det var galt av han, men det påvirker meg ikke. Jeg har til tider vanskeligheter med å forstå (men jeg respekterer at folk føler det slik) at man "velger" å la livet sitt bli ødelagt av en isolert hendelse. På den måten forstår jeg utsagnene til Staff, at han ikke føler seg som et offer. Det kan godt være at han ikke gjør det. Jeg føler meg hvertfall ikke som et offer. Jeg traff på overgriperen noen ganger senere og det er verken sinne, skam eller noen andre sterkt negative følelser som trådte frem da, bortsett fra "herregud, for en dust"-følelsen. Så jeg føler meg altså temmelig lite kuet i henhold til denne hendelsen. Bare sånn for å si at ikke alle trår inn i en offer-rolle når de opplever overgrep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Tor Erling Staff (gammelt NM-innlegg)Mange synes det er problematisk med parallellitet, og sliter med å definere seg i fht flere roller og følelser på en gang. jeg mener man godt kan være både "offer" (for en hendelse eller omstendighet) uten at man er ynkelig og svak på alle livets arenaer. Om man erkjenner overgrep eller voldtekt, erkjenner man at integriteten er blitt truet, man er blitt krenket og noen har forbrutt seg mot en.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Tor Erling Staff (gammelt NM-innlegg)
![]() |
#10 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Tor Erling Staff (gammelt NM-innlegg)Jeg normaliserer ikke overgrep, jeg erkjenner at det er feil og at det er overgriperens feil i å utsette andre for dette. Jeg sier bare at det ikke påvirker meg eller de rundt meg på noen som helst måte. Overgrep MÅ ikke skape emosjonelle problemer, i større eller mindre grad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Moden
|
![]() Sv: Tor Erling Staff (gammelt NM-innlegg)Tor Erling Staff er for meg et levende skrekk-eksempel på retts-staten Norge
![]() |
#12 |
Epikur
|
Uvanlig, men sikkert mulig.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tor Erling Staff (gammelt NM-innlegg)Staff for meg, viser tydelige tegn på at han i sin barndom har blitt forstyrret i sine "emosjonelle deler". |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Tor Erling Staff (gammelt NM-innlegg)Jeg har mistet all respekt jeg en gang hadde for Staff. Jeg hørte ham på riksdekkende fjersyn og satt med haken på knærne i flere timer etterpå.
![]() |
#15 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Tor Erling Staff (gammelt NM-innlegg)Det er sikkert mulig, som Sitron og Kirsebær sier, at noen ikke føler seg som et offer, tar offerrollen, lar seg berøre av et overgrep, men vi kan aldri tillate dem som føler det slik (bla. Staff) å "tillate" overgrep å skje.
![]() |
#16 |
Guardian of the galaxy
|
Og det er jeg veldig enig i!
![]() |
|
|