|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Husfruen kaller Erna en ku …...og det med rette, synes jeg. Snakk om (i beste fall) klønete svar å komme med i intervju med og for barn. Jeg gremmes.
|
|
|
#2 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husfruen kaller Erna en ku...Jeg tror svaret til Erna var mer klønete enn dumt, og tar det som et utsagn om at hun vil satse mer på skolen/utdanning av lærere. Jeg synes derimot det er litt dumt å forveksle damer og kyr. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Husfruen kaller Erna en ku...
Det er ikke første gangen det har blitt uttalt at vi skal ha "bedre lærere" i denne valgkampen - både av Erna og andre. Det provoserer meg. Virkelig.
|
|
|
#4 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg vet at det finnes veldig mange lærere som gjør en kjempegod jobb, all ære til dem! Men siden lærere gjør en så kjempeviktig jobb, gjør det vel ingenting om man satser litt ekstra på denne gruppen? Jeg har ikke satt meg veldig godt inn i statistikk over hvor "gode" lærere vi har i Norge, altså, men det er vel et stykke igjen før vi kan si oss strålende fornøyd med samtlige? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Husfruen kaller Erna en ku...Det er noen virkelig gode lærere som klarer alt, uansett klassestørrelse. Og så er det mange gode, og middels gode, som vil gjøre en helt ok jobb hvis jobben var litt mer overkommelig.
|
|
|
#6 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Husfruen kaller Erna en ku...Det å få bedre lærere inn i skolen handler vel så mye, i mitt syn, på å legge forholdene til rette for at de som er lærere skal få bedre "rammevilkår" . Mulighet for faglig oppdateringer. Ikke la en lærer ha ansvar for 60 elever, satt på spissen. Jeg synes bloggereen bommer. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Husfruen kaller Erna en ku...Jeg syns det var et dumt formulert svar som rammer alle lærere i Norge. Det motiverer ikke, akkurat. Jeg leste om det for litt siden og fikk lyst til å sende vår lærer en melding om at han er super! Det er forholdene rundt ham som må bli bedre.
|
|
|
#9 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Husfruen kaller Erna en ku...Jeg er farmasøyt. Jeg er aktiv i fagforeningen. En av mine fanesaker er at utdannelsen blir bedre og at kravene til de som gjennomfører blir strengere. Både for å komme inn og å komme ut. Jeg ønsker meg bedre farmasøyter i Norge, og det handler ikke om at de som finnes generelt sett ikke er bra. Jeg ønsker meg selvsagt de beste kollegaene i verden, og mulighet for at vi kan oppdatere oss underveis. Jeg merker jo selv at verden har endret seg på snart 15 år. Det er viktig! Mulig jeg også oppfattes som en ku blandt mine kollegaer når jeg uttaler dette i felles fora.
|
|
|
#10 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Husfruen kaller Erna en ku...Billa: Om du hver eneste dag hadde lest nedsettende ting om farmasøyter i media tror jeg nok at du hadde sett annerledes på det. Sist redigert av Chanett : 06-09-13 kl 09:31. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ctrl+z
|
Sv: Husfruen kaller Erna en ku...Det er ikke uviljen mot å bli bedre som er rådende i klassemiljøene jeg ferdes i, hvertfall. Det er spm Chanett beskriver over her, vanskelige rammer og en stadig hakking på arbeidet som gjøres.
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Husfruen kaller Erna en ku...Jeg har veldig lite til overs for nedsettende personkarakteristikker generelt, og kjønnsladede spesielt.
|
|
|
#13 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Husfruen kaller Erna en ku...Jeg er så møkk lei av hele Erna Solberg og hennes holdning til skolen. Sist redigert av Darth : 06-09-13 kl 10:00. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Snikende tiger
|
En ting er å si at man ønsker en bedre skole. At man ønsker å legge forholdene til rette så lærerne kan gjøre en enda bedre jobb (uten å bli utbrent før de er 30). At man beholder de gode lærerne. Det finnes de lærerne som virkelig får det til, men de fleste av dem gir seg som lærere eller blir utslitt. Og det Chanett sier. Og Tallulh og Blondie.
|
|
|
#15 |
|
Curlingkone
|
Sv: Husfruen kaller Erna en ku...Jeg syns det er ca like teit å kalle Erna en ku som det var klønete å svare et skolebarn slik i et intervju.
|
|
|
#16 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Husfruen kaller Erna en ku...Det er helt i orden å ønske seg en bedre skole, men det må gå an å være litt smart når man til stadighet uttaler seg om temaet.
|
|
|
#18 |
|
ræv med ører
Forbanna ipad, jeg ga deg en rødprikk jo!!! Beklager så mye!
|
|
|
#19 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Husfruen kaller Erna en ku...Jeg syns det å kalle uttalelsen klønete er å redusere den til ubetydelig. Det er ikke en ubetydelig uttalelse, det er nemlig akkurat dette Høyre og Erna Solberg mener. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ræv med ører
Statsminister eller ei, hun er og forblir Gærna Ku Solros for meg.
|
![]() |
|
|