Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-13, 12:35   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Etter å ha fått nytt kjøleskap skal siden på et høyskap ta over som lappe- og beskjedvegg. Tenker å male den med magnetmaling, og deretter enten tavlemaling eller whiteboardmaling. Hva funker best? Pros & cons?

Er det lettere å vaske en tavlevegg helt ren? Er en whiteboardvegg penere?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:38   #2
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Det eneste jeg har erfart er at kritt støver. Vi hadde en tavle på et barnerom, et stort klistremerke med tavle på. Det ble masse støv på gulvet. Men det er ikke sikkert det vil bli like grisete hvis det ikke skal brukes av småunger.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:39   #3
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Jeg kan egentlig ikke svare på spørsmålet ditt, siden jeg kun har erfaring med tavlevegg. Men vi er i hvert fall fornøyd med den svarte tavlen. Husk at hvis magnetismen skal fungere skikkelig bør du male fire strøk. Forrige gang malte vi kun to strøk med magnetmalingen og da ble det for dårlig. Fire strøk og alt henger og sitter på plass.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:39   #4
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Joda, vanlig kritt støver, men det finnes krittusjer. F.eks. her.

__________________
07, 09, 13

Sist redigert av Bille : 06-09-13 kl 12:41. Årsak: La til link.
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:40   #5
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Krittusjer støver ikke!

Jeg hadde tenkt å gjøre det samme, så jeg har tavlemaling stående, jeg synes det er penest. Jeg ga opp hele prosjektet og kjøpte stor tavle med tusjer i stedet, sånne som brukes på menytavler på kafeer.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:41   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Hvor kjøper man sånne tusjer? :sporer av:

Minste har to skapdører malt med tavlemaling - det er mye gris på gulvet, gitt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:42   #7
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Sjekk link over, Neket. Jeg kjøper på eBay.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:43   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Kult, takk!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:43   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det eneste jeg har erfart er at kritt støver. Vi hadde en tavle på et barnerom, et stort klistremerke med tavle på. Det ble masse støv på gulvet. Men det er ikke sikkert det vil bli like grisete hvis det ikke skal brukes av småunger.

Ikke veldig små. Den yngste i husholdningen er straks ni.

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg kan egentlig ikke svare på spørsmålet ditt, siden jeg kun har erfaring med tavlevegg. Men vi er i hvert fall fornøyd med den svarte tavlen. Husk at hvis magnetismen skal fungere skikkelig bør du male fire strøk. Forrige gang malte vi kun to strøk med magnetmalingen og da ble det for dårlig. Fire strøk og alt henger og sitter på plass.

Ah, takk. Fire strøk er notert.

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Krittusjer støver ikke!

Jeg hadde tenkt å gjøre det samme, så jeg har tavlemaling stående, jeg synes det er penest. Jeg ga opp hele prosjektet og kjøpte stor tavle med tusjer i stedet, sånne som brukes på menytavler på kafeer.

Er ikke krittusjer egentlig whiteboardtusjer bare til svart?

Jeg tenker liksom at jeg skal drive med sånn her oppsett av ukesmenyen, men det er jo en utopi:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:44   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Joda, vanlig kritt støver, men det finnes krittusjer. F.eks. her.

Genialt! Da kan jeg vurdere tavle på rommet igjen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:47   #11
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

I tillegg til tavle i gangen til beskjeder, lapper osv., og en tavle på 4-åringens rom til tegning, har vi denne wallstickeren. Den er veldig praktisk. Den klarer vi faktisk å bruke og legger inn ukens avtaler og ukesmenyen der hver søndag. I hvert fall sånn noenlunde.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:48   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Vi har ikke vært fornøyd med vår tavlevegg. Det blir for ujevnt og grovt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:49   #13
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Man må nok ha litt jevn overflate, ev. pusse ned litt først. Jeg vil tro at på et høyskap så vil det være jevnt nok.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:52   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi har ikke vært fornøyd med vår tavlevegg. Det blir for ujevnt og grovt.

Tavlemalingen eller magnetmalingen?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Man må nok ha litt jevn overflate, ev. pusse ned litt først. Jeg vil tro at på et høyskap så vil det være jevnt nok.

Det er en helt glatt flate, på et høyskap fra IKEA. Er det vanskelig å få det jevnt?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:54   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Det var krittusjer som skulle til for at jeg gjorde mitt første kjøp på eBay. Wow.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:55   #16
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er en helt glatt flate, på et høyskap fra IKEA. Er det vanskelig å få det jevnt?

Nei, jeg synes ikke det, vi har malte gipsvegger og pusset litt først, men ikke mye. Men jeg la nok også tre strøk tavlemaling også, så syv strøk til sammen. Ja, man blir litt lei en stund der, men så blir det bra til slutt.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 13:24   #17
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Bare tavlemaling fungerer supert. Det er ikke vanskelig å få jevnt. Men magnetmalingen er tøff, vi ble ikke fornøyd med tavla som har magnet under seg. Den ble veldig ruglete og ujevn.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 15:32   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Tavle. Men jeg vet om flere som har slitt enda mer med magnet under. Jeg tror i hvert fall du skal være innstilt på en svært nøye og omstendelig jobb.

(Det er ikke min force, det innrømmer jeg gjerne. )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 15:42   #19
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tavlemaling eller whiteboardmaling over magnetmaling?

Ja, enig i at det er litt jobb altså.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no