|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Spisesteder i New YorkOm man skal feire en bursdag i New York med ett litt urolig barn på 9, en virkelig altetende på 13, en amerikaner som er ganske skeptisk til utfordrende mat, en veggis, en laktoseintolerant, og tre rimelig vanlige i matveien, hvor går man da?
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spisesteder i New YorkVi spiste på The River Café da vi giftet oss i New York. Vi fikk nydelig mat og siden den ligger i Brooklyn med utsikt til hele skylinen på Manhattan, så blir det litt å se på for den aktive 9-åringen. Min mor var der i våres og var også veldig fornøyd. (Siden vi var der har restauranten fått stjerne i Michelin og jeg tror prisnivået har økt noe.)
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spisesteder i New YorkJeg har ikke noen plass å anbefale, men når vi var der i sommer med ei med melkeallergi var det aldri noe problem for henne. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Spisesteder i New York
|
|
|
#6 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spisesteder i New YorkEtter anbefaling frå Hønni spiste vi på The Smith i East Village. Herlig stemning, god mat og akkurat passe casual. http://www.thesmithnyc.com/ Pluss for fantastisk lokasjon uttafor gryta.
|
|
|
|
#7 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spisesteder i New YorkVenter i spenning på svarene du får! (Men jeg trenger ikke å tenke på barn, da!
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spisesteder i New YorkUngene våre ELSKET å være på teppanyaki-restaurant. Hadde det vært noe?
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Spisesteder i New YorkJa, det kan være noe! Jeg esker teppanyaki selv, og foreldrene mine tok meg ofte med på Teppanyaki i Vika. Det ene barnet vil garantert spise (hun spiser froskelår og alligator som bare det), og det andre kan sikkert få en bolle nudler om han blir for skremt. Men det er jo ofte rent, veldig mørt kjøtt, og det skal vi da greie å få i ham.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spisesteder i New YorkJeg synes Aquavit var bra, men jeg vet ikke om det er noe for barn?
|
|
|
#13 |
|
Sv: Spisesteder i New York
Det var ikke helt norsk da.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Spisesteder i New YorkNår jeg var i London for noen uker siden spiste vi koreansk mat. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sv: Spisesteder i New YorkDet ligger noen ok steder i Tribeca, men jeg husker jo ingen navn.
|
![]() |
|
|