Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gutter er blitt følsomme og emosjonelle!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-13, 21:04   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutter er blitt følsomme og emosjonelle!

http://www.aftenbladet.no/familie-og...l#.UjNhHIcaySM

Jeg synes dette er uhyre interessant!

Flytt det dersom det ligger på feil underforum, jeg fant ikke noe som passet ordentlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 21:04   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutter er blitt følsomme og emosjonelle!

Og beklager hvis overskriften var litt vel tabloid.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 21:35   #3
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det var god lesning.

Har en følsom gutt selv, og i sitt niende år ikke synes å ha endret karakter. Han søker trygge og snille venner, og er veldig kostete og åpen hjemme. Han er gjerne enda mer omsorgsfull enn sine søstre.

Jeg har forventet det samme av ham som sine søstre, og aldri fokusert på kjønn i det daglige. Interesser varierer ja, men adferd er ganske lik.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 22:57   #4
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Min 8-åring er også en følsom og kosete gutt.

Han og bestkompisene klemmer gjerne hvis det er lenge siden de har møtt hverandre. Eller...det trenger ikke å være så lenge siden heller. De er så herlige når de omfavner hverandre i en skikkelig bjørneklem!

Gammel 14-09-13, 00:03   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig gledelig lesning!

Jeg jobber med tenåringer og er spesielt opptatt av dette når det gjelder gutter - jeg ser hvor utrolig ensomme de blir av å holde følelsene sine skjult for andre. Det er en grunn til at selvmordsraten er høyere blant gutter. Jeg blir så glad av å lese om undersøkelsen det vises til.

Også får det meg til å tenke på en uttalelse fra SFO-lederen på skolen til guttene. Yngste hadde et slitsomt forhold til noen klassekamerater i en periode. Kameratene likte å bestemme og truslene satt løst. Da jeg nevnte dette for lederen på SFO, svarte hun at det var ikke stort de kunne gjøre med sånt. "Det er jo som i dyrenes verden - den sterkestes rett. "

Alt dette ordnet seg (mest fordi yngste orienterte seg mot andre venner), men jeg tenker fortsatt på denne uttalelsen. Det er en så trist ting å si. Vi får vel ha litt høyere mål i samfunnet generelt og på SFO spesielt enn at det skal være "Fluenes herre".

Gammel 14-09-13, 07:45   #6
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Undersøkelsen stemmer med mine erfaringer - jeg blir stadig overrasket over hva guttene "mine" på skolen snakker om og ikke minst deler med meg og hverandre. Veldig gledelig utvikling.

Gammel 14-09-13, 08:13   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig spennende å lese. Takk for at du delte.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 09:50   #8
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Det er jo gode nyhende

Gammel 14-09-13, 10:53   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fint! jeg ser det på min lille gutt også. Han og hans beste venn kysser hverandre på kinnet, klemmer og koser, samtidig som de putler på med biler og klatrer som små apekatter. Spekteret for gutteadferd er blitt mye større.

Gammel 14-09-13, 11:08   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sikt gjør meg glad å lese, og jeg kan heldigvis bekrefte at det stemmer for min gutt og han sine kompiser. De viser en utrolig omsorg for hverandre, guttene.

Gammel 14-09-13, 12:01   #11
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Kjekt og gjenkjennelig.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 14:03   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har en av hver.
En veldig følsom gutt som viser følelser og en som sliter veldig med å klare å vise følelser.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 15:31   #13
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Elste gutten min syntes skikkelig synd på faren sin da han var på besøk i 9 års alderen og fikk beskjed om å være mere mandig og skjule følelsen typ "gutter gråter ikke talen". i stedet for å bli lei seg og føle at det var noe galt med ham selv syntes han det var oppriktig synd for sin far-uff, det må være slitsomt å ha det sånn, glad jeg ikke tror på sånnt tull... (nå er han en 13 åring med dametekke av en annen verden muligens en samenheng der ass9

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.