|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() BursdagsdilemmaI år reiser vi bort på storesøster sin 9 årsdag. Men hun vil gjerne ha selskap med jentene fra skolen. Jeg kjenner at det blir litt økonomisk vanskelig på den lønningen vi får før vi reiser, siden vi jo skal på ferie og ha det fint der. Så det betyr at vi må vente til lønningen kommer en ukes tid etter at vi kommer hjem. Men da har mannen det veldig travelt på jobben, så det blir mitt ansvar alene. I tillegg til alt det andre som skjer i desember. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: BursdagsdilemmaEldste går i 3. Klasse og var på kafebursdag i går, i skolens gymsal. De fikk utdelt lekepenger og kjøpte mat for de. Det var satt opp bord som på en kafe. De fikk beskjed om å ta med seg en veske og en hatt. Så har noen lånt en barnehage og hatt pyjamas bursdag. Min niese som har bursdag rett før jul har hatt nissefest hjemme og frokost bursdag. Min har og vært i Black and White parti hvor alle gikk i sorte og hvite klær.
![]() |
#3 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: BursdagsdilemmaTrenges det så mye opplegg da? Jeg har inntrykk av at de aller fleste bursdagene er pølser, kaker og unger på selvsstyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: BursdagsdilemmaVi har hatt juleverkstedsbursdag i den alderen, og det er en skikkelig hit blant jentene
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Sv: BursdagsdilemmaJuleverksted var en god ide! Er jo godt mulig at jeg har endel ting liggende i skapene som kan brukes også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: BursdagsdilemmaJuleverksted må være bra, med en stor gryte grøt. Lettere blir det vel ikke.
![]() |
#7 |
![]() Sv: BursdagsdilemmaBle skikkelig gira på ideen jeg nå. Trenger jo ikke å betale for dekorasjoner, for julepynt har vi fra før og ungene får med seg det de lager som partyfavors. Og jeg kan lage grøt i slow cooker sånn at jeg slipper å røre i gryta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: BursdagsdilemmaJa, viktig med ting de mestrer
![]() |
![]() |
#9 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: BursdagsdilemmaOg om du fra nå og frem til desember legger bort noen hundringser innimellom om du har anledning, så koster bursdagen plutselig ikkenoe i desember. Juleverkstedbursdag var en kjempeide! Kan det funke med november 11-åring også, tro? Gutt..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Sv: BursdagsdilemmaLag julekort. Kjøp litt tykt papir i ulike farger, kutt opp på forhånd og la dem klistre på juleklistremerker og skrive med tykk tusj. Dropp glitter og lim så du slipper glitter over hele huset.
![]() |
#11 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: BursdagsdilemmaDet lå inne noen sånne perleskåler her inne på FP tidligere. Nå husker jeg ikke hvordan det ble gjort, men det var noe olje i en liten skål og en la på masse småperler og så gjorde en noe (stekte?) sånn at den kunne hvelves etterpå og brukes som perleskål. Småperler får en jo billig på Ikea og sikkert også andre steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
![]() Sv: BursdagsdilemmaFant endel her http://www.bakerross.co.uk/christmas |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: BursdagsdilemmaLilleVenn har også bursdag i slutten av november. Et år bakte vi store pepperkakehjerter som de pyntet med glasur i mange farger, nonstop og sånn. Det var stor suksess |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fortynnet
|
![]() Sv: BursdagsdilemmaVi hadde en gang "juletema" og grøt i bursdagen til min gutt som har bursdag uka før jul. Det var veldig vellykket, alle spiste mye grøt, og det var en gutt som sa til meg at det var den beste bursdagen han hadde vært i. Grøt er veldig billig å lage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: BursdagsdilemmaKjøp inn litt stæsj nå og da frem til bursdagen, så blir juleverkstedet litt rimeligere. Og ta vare på korker, aviser, doruller etc frem til da også.
![]() |
#16 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: BursdagsdilemmaDu får kjøpt ferdige pepperkakehjerter med hull, så de kan henges opp. De har det på Smart Club og Ikea hvis du har det i nærheten.
![]() |
#17 |
![]() Sv: Bursdagsdilemma
Har nok ingen av de i nærheten desverre. Men en god ide. Jeg får se litt hva jeg finner på nett og hva som dukker opp i butikkene her når de nærmer seg jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Sv: BursdagsdilemmaJeg vet at dette jo er nesten 3 måneder til, men kom på et spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Bursdagsdilemmavet ikke med royal icing, men melis mener jeg du i alle fall kan gjøre det med.
![]() |
#20 |
![]() Sv: BursdagsdilemmaDu får kjøpt ferdig melis i tube på matbutikkene, ulike farger.
![]() |
|
|