Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Trøffelolje

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-13, 14:32   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trøffelolje

Jeg har en stor flaske trøffelolje kjøpt i Italia, og det er en eller annen olje med en stor, svart trøffelbit i bunnen av flasken. Den smaker veldig godt.

Nå har jeg fått en flaske trøffelolje i gave, men da jeg kikket nærmere på den, viser det seg at den ikke inneholder trøfler, men er merket med "olivenolje med aroma av hvit trøffel". Dette overrasket meg, men den kommer fra Oliviers & co, så den burde være god.

Noen med erfaring med slike oljer?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 14:36   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trøffelolje

Jeg har ikke erfaring med trøffelolje, bare trøffelsalt, fra O&co. Det er virkelig ikke alt som kommer derfra som er godt. (Overpriset derimot...)

Gammel 15-09-13, 14:48   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg har ikke erfaring med trøffelolje, bare trøffelsalt, fra O&co. Det er virkelig ikke alt som kommer derfra som er godt. (Overpriset derimot...)

Ja, det er ikke akkurat billig der.

Gammel 15-09-13, 15:22   #4
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes den er veldig god, trøffeloljen fra Oliviers. Overpriset? Tja, det er i hvert fall en av de beste trøffeloljene jeg har smakt, og den er jo så drøy. Kun et par dråper setter en skikkelig trøffelsmak. Før hadde de flasker som var halvparten så store også, jeg likte dem bedre, for oljen holder jo ikke lenge etter at den er åpnet. (Men den er god i flere måneder, altså.)

En favoritt her er å steke sopp i litt smør, ha i noen dråper trøffelolje, og ha det på pasta med revet parmesan over. Det er også godt med trøffelolje i risotto.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 15:24   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg synes den er veldig god, trøffeloljen fra Oliviers. Overpriset? Tja, det er i hvert fall en av de beste trøffeloljene jeg har smakt, og den er jo så drøy. Kun et par dråper setter en skikkelig trøffelsmak. Før hadde de flasker som var halvparten så store også, jeg likte dem bedre, for oljen holder jo ikke lenge etter at den er åpnet. (Men den er god i flere måneder, altså.)

En favoritt her er å steke sopp i litt smør, ha i noen dråper trøffelolje, og ha det på pasta med revet parmesan over. Det er også godt med trøffelolje i risotto.

Takk! Men er det den samme jeg har da, den med kun trøffelaroma? Det er ikke trøfler i den?

Gammel 15-09-13, 16:35   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oliviers har vel bare én type trøffelolje? Jeg synes den er kjempegod, og som Xian sier, veldig drøy. Vi har den alltid i hus.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 16:39   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg aner ikke hvor mange de har, men det er jo lovende at dere synes den smaker bra. Den jeg bruker nå (og har brukt tidligere) er som sagt ikke derfra, men smaker fantastisk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49.