Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Etterselskap? (Konfirmasjon)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-07, 21:33   #1
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Etterselskap? (Konfirmasjon)

Da jeg ble konfirmert var det vanlig med etterselskap dagen etterpå hvor b.la naboer ble invitert på kaker.

Vi har ikke sett at det gjøres lengre iallefall ikke her vi bor.

Hva er dere vant med?

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 21:37   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Etterselskap? (Konfirmasjon)

Vi var i borgerlig konfirmasjon i går til vår niese og i dag har de hatt selskap på resten av kaker og mat for naboer, venner etc.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 21:41   #3
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Vi var i borgerlig konfirmasjon i går til vår niese og i dag har de hatt selskap på resten av kaker og mat for naboer, venner etc.

Siden hun da ble konfirmert på en lørdag så er jo det lettere.
Vi har på en søndag og dagen etter er jo en vanlig arbedsdag så da må jo evnt gjestene komme på kvelden. Da er vi nødt til å levere bord og stoler samt at vi har gjester som reiser da.

Gammel 06-05-07, 21:42   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan skal man ellers bli kvitt alle kakene?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 21:46   #5
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har også tenkt på det. Mulig vi inviterer på etterselskap hvis hun får gaver fra naboene. Vi har bare tre hus som nabo så det går greit.

Nelle: Jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort. Kommer an på hvilke relasjoner man har til naboene osv....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 21:53   #6
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg har også tenkt på det. Mulig vi inviterer på etterselskap hvis hun får gaver fra naboene. Vi har bare tre hus som nabo så det går greit.

Nelle: Jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort. Kommer an på hvilke relasjoner man har til naboene osv....

Det er altså praktiske årsaker som gjør at vi evnt dropper det.

Nå skal noen av gjestene som kommer langveis fra på rester midt på dagen mandag.
Å invitere andre gjester på kvelden igjen mens de vi har av gjester fra selve festen dagen før som skal reise blir en smule kaotisk ser jeg for meg.
Vi må et par turer til flyplassen på ettermiddagen/kveld.

Og som nevnt så har ikke vi eller andre vært invitert dagen derpå til de som er konfirmert her.

Gammel 06-05-07, 22:12   #7
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Det er altså praktiske årsaker som gjør at vi evnt dropper det.

Nå skal noen av gjestene som kommer langveis fra på rester midt på dagen mandag.
Å invitere andre gjester på kvelden igjen mens de vi har av gjester fra selve festen dagen før som skal reise blir en smule kaotisk ser jeg for meg.
Vi må et par turer til flyplassen på ettermiddagen/kveld.

Og som nevnt så har ikke vi eller andre vært invitert dagen derpå til de som er konfirmert her.

Så lenge det ikke har vært vanlig blant de andre naboene å invitere på etterselskap så ville jeg definitivt kuttet ut. Det er nok å gjøre som det er.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:15   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde ikke noe etterselskap etter første konfirmasjon, jeg syns egentlig det var fint å slappe av dagen etter, uten å tenke på enda et selskap.
Da vi hadde konfirmasjon for to år siden fylte jeg 40 samme dag, da inviterte jeg venninnene mine til kakerester dagen etterpå. Det var veldig hyggelig. Men da hadde vi konfirmasjonen utomhus, så det var ikke så mye å ordne og fikse hverken før eller etter - jeg bakte kakene, resten ble stort sett ordnet av hotellet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:15   #9
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ikke vant med det.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:22   #10
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Vi hadde ikke noe etterselskap etter første konfirmasjon, jeg syns egentlig det var fint å slappe av dagen etter, uten å tenke på enda et selskap.
.

Nå bli det ikke noen avslapping dagen etter direkte Egentlig starter allt på fredag med at vi får noen som kommer innom med gaver fra et sted i Trøndelag. De må få litt kaffe samt at vi altså får overnattingsgjestene allerede på fredag.

Endel av gjestene fra dagen forut samt de som overnatter hos oss kommer på rester mandag før de reiser.
Å igjen invitere naboer på ettermidag/kveld vil kollidere litt siden endel skal reise.

Den eneste løsningen jeg ser nå må være å inviterer noen naboer til kaffe helgen etter.

Gleder meg så til helgen for å treffe familie og venner som kommer langveis fra.

Gammel 06-05-07, 22:25   #11
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har vært i flere etterlag her i nabolaget

Var vanlig før og er vanlig nå - flott tradisjon, synes jeg.

Gammel 06-05-07, 22:35   #12
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Nå har vi nylig flyttet til et nyetablert boligfelt der de fleste naboene flyttet inn etter oss. Så her er det jammen ikke greit å vite hva som er "vanlig".
Men den hyggelige naboen tvers over veien har holdt konfirmasjon idag med masse gjester, og nabofar slet sofaen vår en kveld tidligere i uka da den ene CL-semi'en ble utkonkurrert av Frustrerte fruer der hjemme. Skulle ikke den gjstfriheten kvalifisere for litt kakerester så vet ikke jeg.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 23:25   #13
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde etterpåselskap. Konfirmantene fikk alltid fri dagen etter konfirmasjonen og gjestene kom på dagen, det var jo så mange husmødre den gangen. Nå måtte det vel bli på ettermiddag- eller kveldstid.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 07:50   #14
Tinka

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Siden hun da ble konfirmert på en lørdag så er jo det lettere.
Vi har på en søndag og dagen etter er jo en vanlig arbedsdag så da må jo evnt gjestene komme på kvelden. Da er vi nødt til å levere bord og stoler samt at vi har gjester som reiser da.

Da nevøen vår i fjor ble konfirmert på en søndag i kirken så hadde de etterselskapet på mandags ettermiddagen når mammaen var ferdig på jobb etc.

Men det er vel opptil hver enkel hva man vil gjøre, orker etc.

Og klart at nabo forholdene har mye å si.

Gammel 07-05-07, 07:51   #15
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Vi var i etterpålag til datteren til ett vennepar i går. Hun konfirmerte seg borgelig på lørdag. Masse mat og kaker... Nam... Har eller aldri vært i det før, så jeg visste ikke at det var vanlig

Gammel 07-05-07, 08:00   #16
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vi hadde etterpåselskap. Konfirmantene fikk alltid fri dagen etter konfirmasjonen og gjestene kom på dagen, det var jo så mange husmødre den gangen. Nå måtte det vel bli på ettermiddag- eller kveldstid.

Jeg sdet husker jeg også at vi fikk fri dagen etter.

Uansett går det ikke dagen etter da vi som nevnt har besøk av flere og de skal reise på ulike tidspunkt mandag ettermidag/kveld. Og vi har som også nevnt selskap mandag formiddag for de gjestene som bor hos oss samt andre tilreisende.

Men vurderer som sagt helgen etter. Men når jeg begynner å telle så blir det mange for jeg synes jeg må ha med hele nabofamilier og da kan det bli mang og tyve som består av naboer og evnt andre.

Gammel 07-05-07, 08:06   #17
Tinka

Standard

Men hvis det ikke er vanlig rundt der dere bor, så er det vel ikke nødvendig å gjøre noe utav det.

Gammel 07-05-07, 08:07   #18
KristinS
Aktiv

Medlem siden: Mar 2007
KristinS er litt kul
Standard

Nå er det jo blitt mer og mer vanlig at folk lar cateringselskaper ta seg av selskapet og maten og da er det jo de som tar restene.

Både jeg og broren min hadde etterpåselskap for endel av naboene da vi konfirmerte oss.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 08:15   #19
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Men hvis det ikke er vanlig rundt der dere bor, så er det vel ikke nødvendig å gjøre noe utav det.

Du har rett i det men det kunne ha vært hyggelig. Vi får se

Gammel 07-05-07, 08:31   #20
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Vi gjorde det, ba naboene over på "tidlig kveldsmat". Det var kjempekoselig. Ba de to nærmeste, siden de har barn i samme alder. Synes det spørs på hvor mye man er sammen med naboene jeg da..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.