Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Valencia-tips ønskes!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-13, 13:55   #1
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Valencia-tips ønskes!

Har nettopp bestilt en langhelg i Valencia i oktober (18-21), og ønsker masse tips! Shopping, sightseeeing, overnatting, spistesteder. Kom med det!

Reiser sammen med Tussilago her inne (hun er på en konferanse der i forkant) og en venninne til. Gleder meg!

Gammel 23-09-13, 20:34   #2
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Valencia-tips ønskes!

Ingen?

Gammel 25-09-13, 12:24   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk noen tips i Spanatråden min, om du leter.

Gammel 25-09-13, 21:19   #4
Joy Stark
Superduperaktiv

Joy Stark sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Jeg har ikke vært der selv enda, men venner sier byen er fantastisk by. Vi skal nok dit i løpet av neste år.
Valencia har verdens tredje største avariumstank og et spennende vitenskapssenter. Mer vet jeg ikke akkurat nå.

Gammel 25-09-13, 22:36   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette skrev jeg i tråden til Polyanna:

Sitat:

Norwegian har direktefly til Valencia, hvilket jeg syntes er en fantastisk by med barn.
Mye å oppleve, ikke så "kaotisk" som Barcelona.

Midt i Valencia er snor det seg en lang park, her finner man en lekepark med Gulliver, planetaruim, teknisk museum (vanvittig!!), Imax, aquarium, Opera. Det er en del konserter i denne parken på utendørsscenene. Man har katedralen inne i gamlebyen hvor den hellige gral befinner seg.

1,5 time fra Valencia har dere Terra Mitica - (Benidorm), som er en fantastisk fornøyelsespark, fra Valencia og til Benidorm er det straka vegen på motorvei. Det går unna i en fei.

Jeg stemmer for Valencia fremfor Barcelona - any time!

Her er bilde fra Imax, teknisk museum og planetariumet. Denne ligger nederst i parken. Det er også små tivoli i denne parken.

Operaen

For deg som skal shoppe er det mulighet for dette i byen. Rett over veien for aquarium er det ett enormt kjøpesenter.
El Corte Ingles har senter inne i byen (før inngangen til gamlebyen). Mange små koselige butikker med litt annerledes ting i gamlebyen, jeg kjøpte meg noen utrolig lekre sandaler der, de var så fine, så jeg kjøpte to faktisk!
Det er også ett gammelt marked inne i byen mener jeg.

Gammel 25-09-13, 22:40   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er overhode ikke sjalu. Neeehehheei.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 16:47   #7
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Standard

Takk! Shopping er aktuelt ja, har allerede funnet en Promodbutikk.

Men hvor er det lurt å bo? Tips til restauranter?

Gammel 26-09-13, 21:52   #8
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker ikke hor vi bodde når vi var der, men byen er kjempefin.
Matmarkedet er fantastisk.
Spisesteder, vi ramla inn på diverse tavernaer og fikk nydelig mat overalt. Mat kan de.
Ett sted serverte de kun lam. Liker ikke lam så jeg var ikke fan av det, men vi fikk fantastisk spelam.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.