|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
London med 11-åring - hva gjør vi?Vi skal til London i høstferien med to av ungene, de er 11 og 17. Vi har to hele dager til disposisjon, har billetter til Les Miserables den ene kvelden og gutta vil til Tower of London. 17-åringen har vært i London en gang tidligere mens 11-åringen aldri har vært der før.
|
|
|
#2 |
|
Fartsfantom
|
Sv: London med 11-åring - hva gjør vi?Dere kommer dere greit rundt med the Tube. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: London med 11-åring - hva gjør vi?Guttungen på 10,5 var der i fjor. Han var der en hel uke og så masse. Han synes det var spennende med undergrunnen. Han lærte seg systemet rimelig kjapt. Han var på et flymuseum. Det likte han.
|
|
|
|
#4 |
|
Bokglad
Sv: London med 11-åring - hva gjør vi?Tuuusen takk for svar!
|
|
|
#5 |
|
:)
Sv: London med 11-åring - hva gjør vi?Vil dere på sightseeing og ikke har så god tid så var Ducktours et kult alternativ.
|
|
|
#6 |
|
Bokglad
Sv: London med 11-åring - hva gjør vi?Musikal skal vi på, Les Mis. Det er hovedformålet med turen da gutta (og jeg...) er store Les Mis-fans.
|
|
|
#7 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: London med 11-åring - hva gjør vi?Vi var i London i sommer med to 11-åringer (nettopp fylt 12 nå). Det som var størst suksess for mine var London Eye for den ene, London Dungeon for den andre, tett fulgt av musikal, besøk i Harry Potter studio (Warner Brothers Studio Tour) og rundtur i sånn toetasjes turistbuss. Sistnevnte var veldig artig for meg også, for jeg har alltid reist rundt med tube før og fant fort ut at jeg egentlig hadde nokså dårlig oversikt over hvor ting lå i forhold til hverandre pga. det.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: London med 11-åring - hva gjør vi?Var i London med min 8-åring i mai. Hennes favoritt var nok London Dungeon. Omtrent vegg i vegg er også London Aquarium and London Eye.
|
|
|
#9 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: London med 11-åring - hva gjør vi?Ducktour var en gøy måte å sightseeinge på! Gutta mine syns det var spennende å være med til Camden markedet også.
|
|
|
#10 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: London med 11-åring - hva gjør vi?Jeg synes det er greit og billig å ta taxi, iallefall hvis man har litt knapp tid. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: London med 11-åring - hva gjør vi?Tube er greit en stund, men det er utrolig mye gaaing naar man tar tuben, saa om jeg er virkelig sliten etter en lang dag, er det ingen tvil om at jeg tar taxi i stedet. I tillegg er det veldig riktig at man mister oversikten naar man tar tube. Mange ganger er det kjappere aa gaa, liksom. Eller aa ta en buss. |
|
|
|
![]() |
|
|