Hva ville du gjort? (Nye fraværsregler for Osloskolen - praktisk eksempel)
Hva ville du gjort?
Vi skal til Barcelona i høstferien. Min mann skal på jobbreise fra torsdag og jeg er invitert som ledsager. Derfor har vi valgt å bli igjen og ta med oss barna, og at jeg reiser ned en dag etter ham og tar med oss barna. Så langt så bra.
Men storesøster har bursdag på fredag (13-årsdag) og vi valgte derfor et fly som går kl 1300 (direkteflyet gikk om morgenen), slik at hun skulle få noe igjen av dagen (kvelden) og få en bitteliten feiring der nede og ikke hele dagen gå med til reising. Vi må derfor ta barna ut fra skolen kl. 10:30.
Dette søkte vi om - og fikk innvilget - før sommeren. FØR de nye reglene ble innført. Storesøster er i mellomtiden begynt på ungdomsskole, og vi fikk beskjed om at permisjonspapirene - på de få timene det er snakk om - ville bli overført med papirene hennes og at det ville gå i orden, fordi de nye reglene ikke skulle få tilbakevirkende kraft.
SAK: Ungdomsskolen sier nei. All dokumentasjon og informasjon er på plass, men de sier likevel konsekvent nei.
Hva ville du gjort? Reist som planlagt? Eller føyet deg etter de nye reglene, og kjøpt nye billetter til dagen etter?v
Se poll.