|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Singing in the rain
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
![]() Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?Jepp, ungene vil ha pakkekalender.
![]() |
#2 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pakkekalender.....oppheng? Eller annen løsning?I fjor brukte vi rett og slett gelenderet i den ene trappen. Veldig greit å fordele pakkene nedover og ungene plukket med seg på vei ned når vi stod opp. Ellers kan du henge dem opp i gardinstengene, eller samle alle pakkene i hver sine bøtter/esker med tråd m/nummer på hengende ut slik at barna trekker den rette pakken hver dag.
![]() |
#3 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Pakkekalender.....oppheng? Eller annen løsning?Jeg har hengt pakkene på en lang pinne som jeg har festet til trappa.
![]() |
#4 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Pakkekalender.....oppheng? Eller annen løsning?Vi har en lang snor over en hylle. Pakkene blir hengt opp med klesklyper med tall på. Om de er for tunge til å henge, så får de en litt lang snor slik at de ligger på hyllen. Bruker to forskjellige julepapir sånn at det blir litt variasjon, og lange røde bånd. Ser veldig fint ut, synes i hvert fall jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Pakkekalender.....oppheng? Eller annen løsning?Mine barn har to heimar, så dei har fått pakkekalender i en sånn fin, stor julepose i papp frå Nille.
![]() |
![]() |
#6 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Pakkekalender.....oppheng? Eller annen løsning?
Så de tar med seg pakkekalenderen frem og tilbake? Betyr det at bare en av dere ordner den? : prøverålære: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pakkekalender.....oppheng? Eller annen løsning?
Vi fikset hver våre dager i fjor. Tidligere har vi hatt med kalendere fram og tilbake, det var stress, syns jeg.
![]() |
#11 |
trøtt
|
![]() Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?Det enkleste må vel være å bare la de ha hver sin kakeboks e.l. og så legger du en pakke i boksen hver dag?
![]() |
#12 |
koko
|
![]() Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?Jeg hengte opp julekort med hint om hvor dagens gave var gjemt. Da minket det på kalenderen, samtidig som jeg slapp den eviglange pakke-inn-små-presanger-seansen.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?Mine har fått hver sin broderte kalender fra min mor, så da henges det nødvendigvis opp 24 pakker på hver av dem. Det hjelper jo ikke deg så mye da. Gardinstenger, trappegelender, jo, jeg ser mange mulige løsninger.
![]() |
#14 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?Her har eg laga til kalenderen og så tar dei den med att og fram. Det er jo andre ting som skal overleveres uansett så det har vore null stress.
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?Jeg brukte en kleshenger ett år, kledd med aluminiumsfolie, enkelt og fint når pakkene kom på plass med røde bånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?
Enig i det! Her er det oldemor som har brodert kalender og som faktisk sender gaver, ferdig innpakket, til begge to! Men det er 24 gaver, så de åpner annenhver dag. Hun ble 90 i januar! Hun sender 24 til min bror sine to jenter også.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?Her har de hver sin advendtskalender som jeg har brodert. Holder på med en til sistemann og nå, noe må en jo ha å gjøre på nattevakt
![]() |
#20 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Pakkekalender; oppheng? Eller annen løsning?I fjor hadde vi pakkene til kalenderen i et pent stort fat som stod på gulvet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|