Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Nyere litteratur for barn i mellomtrinnet. Ikke fantasy/sci-fi/vampyr osv.

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-13, 12:22   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyere litteratur for barn i mellomtrinnet. Ikke fantasy/sci-fi/vampyr osv.

Jeg sliter med å finne noe interessant innen nyere barne- og ungdomslitteratur som ikke er en serie om trollmenn, vampyrer eller andre virkelighetsfjerne kreaturer/mennesker med unormale evner.

Gis det overhodet ikke ut fine historier om vanlige liv for tiden?

Vesla er glad i å lese og har pløyd gjennom en del av fantasibølgen som er i fokus nå, men jeg ser at hun koser seg langt mer med mine gamle Bøgenæs-bøker enn med Harry Potter. Hun sier at hun liker Harry Potter, for all del, men hun brukte to måneder i sommerferien på den første boka og det er ikke fordi hun leser sakte, men fordi hun ikke blir opphengt nok til å gidde å lese fremfor andre ting. Nå som skolen er begynt igjen leser hun hver kveld og da vil jeg gjerne at hun får gode leseopplevelser fremfor å halvhjertet pliktlese noe hun egentlig syns er litt kjedelig.

Må jeg fortsette å fôre jentungen med mine egne gamle favoritter til evig tid?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 03-10-13 kl 12:44.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.