Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Søte gamlinger

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-13, 15:01   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søte gamlinger

Det er en del "søte gamlinger" i ymse kanaler for tiden.

Denne reklamen har jo gått en stund:

(Kilde: youtube.com)

"De er jo så glade og takknemlige".

På kino går Optimistene:

(Kilde: youtube.com)

Og de er jo kjempesøte og sjarmerende og jeg blir også helt varm rundt hjerteroten av å se dem.

Nationalteatret viser Young @ Heart - gamlinger som synger og spiller. Ikke veldig bra, men de er jo veldig entusiastiske og søte.
http://www.nationaltheatret.no/Natio...b7C_wRvS4R.ips

Det er kanskje alderen som tar meg, men jeg reagerer på at voksne folk skal ses på som "søte", bare fordi de er svake til beins, stemmen skjelver og tankene ikke raser av gårde like fort som før.

Jeg syns det er nedlatende og litt pinlig.

Er det jeg som er sær og rar?

Gammel 03-10-13, 15:35   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søte gamlinger

Du har sett alle The elders responds to (f.eks. The Fox) på YouTube? De fikk meg til å bli litt ... Tja. Gammel. Helt enig med deg at det er den nye Fra barnemunn.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 16:04   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.operaen.no/Forestillinger...2-2013/Patina/

Mine favoritter!
Flotte kvinner som også er søte, men søt er ikke ordet som dekker dem best. Flotte, sterke kvinner som på scenen gir av seg selv, sin kompetanse og erfaring av levd liv og historie.
Ikke sukkersøtt, men sterkt og flott! <3

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 16:29   #4
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har du sett den nye serien til Ricky Gervais, Derek? Der blir verken de gamle eller noen andre fremstilt på en søt (eller slem) måte.

Ellers er jeg enig med deg. Jeg føler meg ikke gammel selv, men kunne generelt sett ønske at flere grupper i samfunnet ble fremstilt som mindre stereotypisk i kulturen, og da kanskje særlig eldre, siden det er lite fokus på fordommer mot de.

http://youtu.be/Hd5WdxGRNG8

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 16:37   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reagerer på akkurat det samme, og den øvserste reklamen der legger jeg ut om i det vide og brede til den som måtte høre (frivillig el ufrivillig) når den ruller over skjermen. Jeg gremmes av tjueåring som ser på eldre, og sier "ååå, så søte, da". Nedlatende og fjernt, rett og slett.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:37   #6
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reklamen reagerer jeg på. Det siste du nevner har jeg ikke sett.

Filmen er vakker. Den skildrer sterke, flotte kvinner med humor og selvironi. De tar livet og seg selv på alvor. Ja, de er sjarmerende, men jeg tenker ikke "søte" på en nedlatende måte.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:40   #7
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg forstår dere ikke. Kan dere forklare hva som er nedlatende?

Det kunne jo være at "De var jo så glade og takknemlige" ble sagt fordi jenta ble litt stolt over det de hadde gjort, for eksempel. Og det syns jeg jo godt de kunne være litt stolte av, jeg.

Og de volleyballdamene ... Hæ? Søte? Det lille jeg så i klippet gjorde at jeg tenkte at dette var fine damer med humor og selvironi. Søt? Ikke helt. Og i alle fall er det ikke deres ustøhet eller skjelvende stemmer som gjør dette interessant. Slett ikke!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 09:57   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

http://www.operaen.no/Forestillinger...2-2013/Patina/

Mine favoritter!
Flotte kvinner som også er søte, men søt er ikke ordet som dekker dem best. Flotte, sterke kvinner som på scenen gir av seg selv, sin kompetanse og erfaring av levd liv og historie.
Ikke sukkersøtt, men sterkt og flott! <3

Å, den ser flott ut!

Et annet eksempel på det jeg mener er de "elders watch..." på Youtube som Candy nevner. Det er en linje mellom å le med og le av, og jeg syns at Netcom-reklamen ler av. De er voksne folk med levde liv. Ikke søte småtroll!

Det som gjør at jeg reagerer litt på det er nok at mine egne foreldre begynner å bli "eldre" (70+), og jeg får helt neller av at de voksne, smarte, uavhengige og veldig stolte foreldrene mine skal bli sett på på den måten.

Gammel 04-10-13, 10:32   #9
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Interessant at man ser på det så forskjellig.

Hvem er det du mener ler når det gjelder Netcom-reklamen, Polyanna? Ungdommene? Den som ser på? Jeg syns ikke ungdommen ler, og jeg ler i alle fall ikke.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 10:48   #10
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg forstår det heller ikke helt. Jeg synes den kinoreklamen er fin og rørende. Det er ingen som verken er nedlatende eller ler - og den er jo ekte. Dette har skjedd.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.