Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Standardhøyde på spisebord

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-13, 21:20   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Standardhøyde på spisebord

Finnes det?

Vi impulskjøpte nytt spisebord i dag. Det er 76 cm høyt. Det er utrolig høyt. Har prøvd å Google, og det kan se ut som det er normalt. Men det gamle bordet er mye lavere. Jeg trodde ikke vi hadde spesielt lave stoler, det er sånne Syvernstoler. De er 44 cm på det høyeste, og 43 cm bakerst der rompa slutter. Vi kan ikke bruke disse stolene til dette bordet.

Noen som vet hva som er vanlig høyde? Og noen som vet om høyere stoler som både er billige, kule og gode?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:29   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Standardhøyde på spisebord

Jeg synes det høres normalt ut?

Jeg har kjøpt disse til hytta, og de er veldig gode. De er ikke de billigste til IKEA, men slett ikke så verst, sammenlignet med det meste annet. Finnes i flere kule farger.



__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:33   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Standardhøyde på spisebord

Takk! De var fine! Hva heter de?

Er 76 cm normalt, altså? Hmm. Jeg må måle en gang til. Mulig jeg har målt feil.

Ungene sitter så lavt at vi måtte hente tripp trapp-stolene igjen. De er hhv 140 og 160 cm høye. Ungene altså. Ikke stolene. Jeg følte også at det var langt opp til bordet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:37   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Standardhøyde på spisebord

Bernhard, er det visst. De er skikkelig gode å sitte i, skinn med polstring. Jeg er fan. (Og blir som kjent da misjonær. )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:49   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Standardhøyde på spisebord

Bernhard har vi også kikket på (til ferieleilighet). Fine! Vi har Syvere på kjøkkenet hjemme, jeg vet ikke om de er lavere enn andre, men de er nok ikke de høyeste. I spisestuen har vi noen andre. Jeg er ikke hjemme så jeg kan ikke måle.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 22:23   #6
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Standardhøyde på spisebord

Vi har også 76, og jeg tror det er vanlig høyde. Men jeg har klaget på at alle stoler er så lave... De gamle etter mormoren min passer nemlig fint i høyde, men de nye fra ikea (og alle andre vi kikket på) er for lave til bordet. Så jeg leter etter høyere stoler.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 22:45   #7
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Standardhøyde på spisebord

Spisebordet vårt er 75 cm høyt og setet på stolene 47. Da sitter vi i akkurat passe høyde, synes jeg.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 22:58   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Standardhøyde på spisebord

Sitter ungene også bra da?

Innser at det er stolene og ikke bordet det er noe i veien med. Som sagt er sittehøyden 43 cm.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 23:02   #9
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Standardhøyde på spisebord

Toåringen sitter på Tripp trappen. Femåringen har også Tripp trapp, men sitter helst på stol eller i spisestuesofaen (som har samme sittehøyde) og sitter fint der.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 23:22   #10
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Standardhøyde på spisebord

Må visst rette på meg selv.
Bordet vårt er 74,5 , ikke 76. Henriksdal-stolene fra ikea påstår de er 47 høye, men det er toppen på puta når man ikke sitter på den. Og den synker endel når jeg sitter der i hvert fall... Rammehøyde er 44. Mormorstolene er 48,5 og har hard pute. De er nok kanskje bittelitt høye.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 10:58   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Standardhøyde på spisebord

Dytter opp denne. Har kjøpt bord som er 78 cm og alle stolene vi har er for lave. Helt ok, siden jeg uansett skulle kjøpe nye. Men hva er egentlig normal differanse mellom bord og sete -høyde?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 17:54   #12
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Standardhøyde på spisebord

"Normal" høyde på spisebord er 74-77 cm, og sittehøyde på spisebord stoler er normalt 45ish.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 18:31   #13
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Standardhøyde på spisebord

Bordet vårt er 73,5 cm høyt.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 18:49   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Standardhøyde på spisebord

Vi har også Bernard. Gode stoler til grei pris. De fleste av våre ble kjøpt brukt på Finn.no. Jeg har to i turkis og 4 i lilla.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 18:49   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Standardhøyde på spisebord

Jeg vurderer kutte litt av det faktisk. Skjønner ikke helt hva slags stoler som skal kunne passe. Kjøpte bordet på Finn, så greit nok.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 18:50   #16
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Standardhøyde på spisebord

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har også Bernard. Gode stoler til grei pris. De fleste av våre ble kjøpt brukt på Finn.no. Jeg har to i turkis og 4 i lilla.

Fine stoler, men det blir helkræsj stilmessig...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no