Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dekkes det av reiseforsikring?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-13, 21:17   #1
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Dekkes det av reiseforsikring?

Vi har nettopp kommet hjem fra hytta, og har oppdaget at en søppelsekk full av sengetøy og turtøy mangler fra hengeren. Dekkes sånt av reiseforsikring? Det er jo ikke tyveri, det er tap. Omtrentlig verdi på sekken er 6000 kroner.

Vet dere om det finnes et sted der man kan etterlyse ting som ligger langs veien mellom punkt A og B?

Gammel 06-10-13, 22:34   #2
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dekkes det av reiseforsikring?

Vet ikke om noen offisielle steder å etterlyse sånt, men har sett folk etterlyse ting de har mistet på Facebook, da gjerne inne på grupper, eller at de oppfordrer folk til å dele.
Det går jo an å ringe til politiet, det hender at folk ringer politiet for å informere om ting som ligger i veien. Vet ikke helt hva politiet gjør med det, da, om de fjerner det selv, lar det ligge eller sender informasjonen videre til noen andre.

Gammel 06-10-13, 22:43   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg skal gjette så dekkes det av forsikringen kun hvis det er en ytre hendelse som har forårsaket tapet. Hvis sekken falt av som følge av at en annen bil kom borti hengeren og rev opp det som sekken var festet med, så dekkes tapet trolig. (Søkt eksempel, jeg vet.) Hvis sekken bare ramlet av "av seg selv", så er det sannsynlig at dere må dekke tapet selv, siden det da vil være deres egen feil at den ikke var festet godt nok.

Men jeg er ikke i forsikringsbransjen, så ta for all del ikke mitt ord for det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 23:11   #4
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Tror ikke du skal regne med dekning på dette, les vilkårene det står greit forklart i de!

Jeg fikk f.eks ikke dekket at mobilen min forsvant et sted mellom USA og Flesland da tyveri ikke var sannsynlig.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 23:17   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legg det ut på FB og be vennene dine dele. Noen venner av oss fikk igjen en mistet skipose i fjor vinter på den måten - de skrev hvor de hadde kjørt fra og til og allerede dagen etter fikk de melding fra noen som hadde funnet posen i veien.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.