Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gode tips for å hindre innsyn?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-13, 19:09   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode tips for å hindre innsyn?

Vi bor tett - med gangsti på alle sider av huset. - Naboen vår har blitt pensjonist - og har brukt sin nye fritid på å rydde i hagen sin. Vel og bra med unntak av at han har fjernet to trær - som medfører at alle som er på vei fra butikken ser rett inn på oss når vi sitter i sofaen/ser på TV. Jeg er oppvokst i by og synes det er helt ok - men mannen blir gaaaal av dette.

Så hva skal vi gjøre for å ikke ha innsyn. Vi kan selvfølgelig plante tre i vår hage, men det tar sin tid før det får en anstendig størrelse okke som.

Mannen vil sette opp folie - jeg har ikke vært åpen for ideen, men har tatt en surferunde nå - og ser at det finnes en del OK folier - så det går om jeg ikke finner noe annet.

Ellers er jeg sannelig meg ikke sikker. Jeg vurderer å ha planter som er tette i viduskarmen - men de kommer jo til å dø til slutt likevel

Nå har vi ned persiennene - det funker ikke for meg, for jeg er for avhengig av det lille vi har av sollys på denne tiden av året.

Noen gode innspill?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 19:16   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode tips for å hindre innsyn?



Hva med sånne plissegardiner som dere kan velge hvor på vinduene dere vil ha de? De går i skinnesystem og kan være helt i bunn eller i toppen eller over hele

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 19:16   #3
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode tips for å hindre innsyn?

Lameller?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 19:31   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode tips for å hindre innsyn?

Den som kokos viser tar ikke mye lys. Mine foreldre har slik på stua, og det er veldig praktisk, og penere å se på enn folie. Jeg forbinder folie med baderom da.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 19:40   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode tips for å hindre innsyn?


Ikke at dette er vårt hus, men fant dette på nett. Vinduene våre er delt - på en måte som et digert panoramavindu men som er firedelt - så slik deling som plisse ser kanskje rart ut, tenker jeg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 19:43   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode tips for å hindre innsyn?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Den som kokos viser tar ikke mye lys. Mine foreldre har slik på stua, og det er veldig praktisk, og penere å se på enn folie. Jeg forbinder folie med baderom da.

Ja, det er jo det jeg gjør også - men nå har man jo folie som festes med vann og som kan taes bort igjen - så da er det jo greit, tenker jeg. "vinterfolie", liksom. (problemet er ikke stort på sommerstid, naturlig nok) - Jeg vil egentlig ikke ha gardiner i det hele tatt, så...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 20:02   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode tips for å hindre innsyn?

Ja, det kommer jo selvfølgelig an på vinduet hva som blir fint.
Nesj, prøv med folie da? Er jo bare å ta av om det ikke blir fint.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 20:05   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode tips for å hindre innsyn?

Mange ok former for folie. Ellers har jeg sett noen ha lameller alltid på skrå, det var fint.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 20:25   #9
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Gode tips for å hindre innsyn?

Jeg hater også å ofre noe som helst dagslys til gardiner.

Hva med å hindre innsyn fra utsiden av huset i stedet for innsiden?

Fant f.eks. dette gjerdet med halv-opalt glass (laminert og herdet):


Et slikt gjerde vil slippe gjennom dagslys. Litt gjennomsiktig på dagtid - hvis en vil - på kvelden kan det gjøres umulig å se gjennom ved å sette en ledstripe på. Da forsvinner alle detaljer bak ledstripa/det opale glasset:

Kanskje til og med med farget led?

(Fant dette her: http://www.tv2.no/underholdning/tidf...k-3980412.html

Ellers så er jo denne iPhone-styrte vindusfolien kul:


(Kilde: youtube.com)

http://www.kickstarter.com/projects/...digital-shades ...muligens verd å vente på?

__________________
'08, '12

Sist redigert av Moia : 08-10-13 kl 20:51.
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 20:37   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode tips for å hindre innsyn?

De var kjempefine! - Vi bor tett og i enebolig i borettslag, så vi må tenke litt estetikk når det kommer til gjerder -Vi er tre eneboliger på rekke - med likt gjerde - men det var helt klart en fin ide.

Vi får se - Jeg håper jo egentlig mannen kan slutte med det tullet
Jeg har funnet

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no