|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Marketing: Paperless?Jeg har skjønt at det er noen som er gode på marketing her. Har dere tips til gode artikler om paperless marketing? Gjerne som kan hjelpe et motvillig salgsteam på vei. B2B markedet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Marketing: Paperless?MIn erfaring er at presentasjoner på USB ikke blir sett på, men de kan være greie å bruke som visittkort når man allerede har kontakt og har informert om produktet. Det kan godt ligge en presentasjon på den, sammen med kontaktinfo, men i sånne messesammenhenger er det brosjyrer som blir lest. En usb havner i bunn av veska, og blir ikke tatt opp før man trenger en USB til noe annet, også sletter man infoen som ligger på den.
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Sv: Marketing: Paperless?Jeg tenker i alle sammenhenger. I første omgang messer, møter etterhvert. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Marketing: Paperless?Hm. Når jeg tenker paperless tenker jeg nok mest på søkemotoroptimalisering og sånn. Ikke å bytte ut brosjyren med en minnepinne.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Marketing: Paperless?Litt mer: Jeg tror det er nyttig å finne ut av hvor feilen ligger før dere bare bytter ut formatet. Sliter dere å få kontakt med de rette folka, eller sliter de med å skjønne at dere er rett?
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Sv: Marketing: Paperless?Vi har ting de kan se på der og da, vi har en interaktiv greie de kan leke med, som har mye mer informasjon enn brosjyrene. Vi har fått veldig gode tilbakemeldinger, men de kan ikke ta den med seg hjem. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har diplom
Sv: Marketing: Paperless?
Feilen er at vi har ikke penger og brosjyrer er dyrt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Ser den altså. Og som sagt, om dere greier å overbevise kunden om at deres garderobeskap er kulest og best på standen, mens kjøper bare trenger å overbevise kona så er det jo fint å kunne sende med en minnepinne med presentasjonen på.
|
|
|
#9 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Marketing: Paperless?Når jeg er på messe, så vil jeg legge igjen epostadressen min og få all info jeg trenger på epost. Jeg signerer uansett ikke noe der og da, og jeg er ikke så redd for spam på jobb. Brosjyrer er tull, de blir stort sett kastet før jeg kommer tilbake på kontoret, og om de overlever reisen, har jeg ikke noe system for å ta vare på dem.
|
|
|
#10 |
|
Har diplom
Sv: Marketing: Paperless?Ja, det var det jeg også trodde, Zulu. Og basert på tilfeldige studier av søplekassene utenfor ethvert messeområde er det nok mange som tenker sånn. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Jeg er helt enig i det. Men om du ikke har greid å overbevise dem på standen, nytter det ikke å sende med dem en minnepinne er mitt poeng. Da har du bare byttet ut papirbrosjyra med en digital en.
|
|
|
#12 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Marketing: Paperless?Ja, de minnepinnene er også tull. Dog kan de faktisk brukes til noe, men neppe slik de er tenkt. En link i en epost duger.
|
|
|
#13 |
|
Har diplom
Jeg bruker denne på tlf: http://www.cardmunch.com/, så slipper jeg hauger med business cards overalt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Marketing: Paperless?Hvorfor kan ikke den interaktive løsningen være tilgjengelig på web? Evt med skjult adresse slik at du må få link eller tilgang pr mail hvis dere vil ha den sånn?
|
|
|
#15 |
|
Har diplom
Sv: Marketing: Paperless?Ja, du kan så si, Candy. Jeg syns jo den burde være det. Men det er visst for mye teknisk info der, de ønsker ikke at konkurrenter skal kunne få tak i den - dermed blir det heller ikke delt ut til kunder. |
|
|
|
![]() |
|
|