Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kan dere hjelpe meg med størrelser på sengetøy i USA?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-13, 02:44   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan dere hjelpe meg med størrelser på sengetøy i USA?

Jeg er i USA, og tenkte å kjøpe med meg hjem noen laken og sengetøy. Meneh ... Hvordan i huleste finner jeg ut hva jeg skal ha? Vi har en normal dobbelseng. (Hva er det da? 180 x 200? Hva er egentlig standard?) Og så bruker vi to single dyner. Også de er vanlige størrelser. Hvordan skal jeg oversette dette til ammrikansk? Og hva med puter?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 07:01   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg med størrelser på sengetøy i USA?

180x200 er standardmål for seng, alternativt 150x200, men de fleste har vel 180, tror jeg. Standardmål for singel dyne er enten 140x200 eller 140x220. Pute mener jeg er 50x70, men litt usikker der.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 08:07   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg med størrelser på sengetøy i USA?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

180x200 er standardmål for seng, alternativt 150x200, men de fleste har vel 180, tror jeg. Standardmål for singel dyne er enten 140x200 eller 140x220. Pute mener jeg er 50x70, men litt usikker der.

Teo har rett. 140x200 er standard for dyne, 140x220 er for de som har litt ekstra lengde på dynen.

I inches blir dette da 70*78 for seng (180*200), 55*78 for dyne og 20*28 for pute, sånn ca.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 08:15   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg med størrelser på sengetøy i USA?

180 madrassbredde er king size, 150 er queen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 08:54   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg med størrelser på sengetøy i USA?

Jeg bedrev ett forskningsprosjekt i sommer på 4 uker for å forstå dette.
(Bredde x lengde)

Kingsizebed 193 cm x 203 cm
Twinsize bed 97 cm × 197 cm (enkeltsenger)
Full/Queensizebed 152 cm × 203 cm

På sengetøy står det gjerne King, Twin eller Queen.
"Normale" puter har en størrelse på 22x30 inch. Og enkelt dyner står det twinsize duvetcases. Pillowcases står det king eller twin/queen, kingsize.
Vanlig laken var omtrent umulig å finne, de har fittetsheet, hvilket er en hybrid mellom stretchlaken og vanlig bomullslaken. Bedskirts er disse skjørtene som henger på nederste madrassen og samler støv.

Ikea-størrelser er: (gå inn på IKEA.us)
Product dimensions
Duvet cover length: 86 "
Duvet cover width: 64 "
Pillowcase length: 20 "
Pillowcase width: 30 "


Duvet cover length: 218 cm
Duvet cover width: 162 cm
Pillowcase length: 51 cm
Pillowcase width: 76 cm

Target og JCPenney home decor har mye sengetøy, du kan se de ulike målene på deres hjemmesider. Evt www.macys.com eller www.dillards.com

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av HP : 13-12-13 kl 08:13. Årsak: JCPenney har krevd å få lenken til nettstedet deres fjernet
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no