Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jobbsøkere blir sjekket på Facebook

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-07, 18:17   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jobbsøkere blir sjekket på Facebook

http://nrk.no/nyheter/innenriks/1.2398399

Sitat:

Arbeidsgivere sjekker deg på Facebook før jobbintervju. Dette er en metode som er kommet for å bli, mener rekrutteringsbyråene.

Bare pass på hva dere legger ut.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 18:28   #2
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jobbsøkere blir sjekket på Facebook

Profilen min er stengt for alle andre enn vennene mine, så de finner ikke veldig mye spennende info om meg, i så fall.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 18:30   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke veldig overraskende, vel? Jeg må innrømme at jeg stusser litt over hva folk legger ut på nett. :Prippen:

Gammel 08-05-07, 18:32   #4
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Det bekymrer ikke meg det minste.
Man legger da ikke ut ting man ikke vil ha der.
Dessuten er profilen min bare åpen for mine venner.

Gammel 08-05-07, 18:33   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overraskende er det ikke, nei. Jeg skjønner godt at de gjør det. Jeg har åpen profil men legger ikke ut noe jeg ikke kan stå for, og tror nok min profil er ganske så uinteressant for de fleste arbeidsgivere. Men ja, det finnes jo de som legger ut dritas-bilder og halvnakne bilder av seg selv.

Gammel 08-05-07, 18:58   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Overraskende er det ikke, nei. Jeg skjønner godt at de gjør det. Jeg har åpen profil men legger ikke ut noe jeg ikke kan stå for, og tror nok min profil er ganske så uinteressant for de fleste arbeidsgivere. Men ja, det finnes jo de som legger ut dritas-bilder og halvnakne bilder av seg selv.

Hmm, jeg er rimelig nybegynner i facebook, og jeg forstår ikke at man kan finne ut så mye om folk, jeg! Du skriver jo at du har "åpen profil", men nå fant jeg jo deg ved en ren tilfeldighet i facebook, ikke fordi jeg vet navnet ditt men pga ditt vakre åsyn ;o) Men da jeg gikk inn og forsøkte å åpne den, så er det eneste jeg har mulgheten til enten å sende deg en melding, poke deg, se din venneliste eller invitere deg til å bli min venn. Hvordan kommer jeg inn på noens profil?

Selv har jeg valgt at kun venner skal se min profil.

Gammel 08-05-07, 19:02   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åh? Jeg trodde jeg hadde åpen profil jeg. Dersom du kan trykke på navnet til vedkommende (før du er blitt venn eller har poket dem) og komme til deres profilside, så har de åpen profil. Dersom du ikke kan trykke på navnet deres og komme til profilsiden, har de lukket profil og du må poke dem eller bli venn med dem for å se den. Så du kunne ikke se min før jeg poket deg, altså?

Gammel 08-05-07, 19:04   #8
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Mulig du er ikke i Norway netwerk derfor du ikke fikk åpne hennes profil?

Jeg har meldt meg ut av Norway netwerk og gjort profilen min "privat" altså kun venner kan se der.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 19:28   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åh? Jeg trodde jeg hadde åpen profil jeg. Dersom du kan trykke på navnet til vedkommende (før du er blitt venn eller har poket dem) og komme til deres profilside, så har de åpen profil. Dersom du ikke kan trykke på navnet deres og komme til profilsiden, har de lukket profil og du må poke dem eller bli venn med dem for å se den. Så du kunne ikke se min før jeg poket deg, altså?

Har du poket meg? Jeg kan ikke se siden din nå heller, jeg. Så da vet du kanskje ikke hvem jeg er

Men seriøst. Nå har jeg seilt rundt på måfå i facebook og ikke funnet et eneste menneske jeg kan se mer enn bilde og navn på. Er det meg det er noe galt med?

Jeg er forøvrig ikke medlem av noe nettverk, har det noe å si?

:amatør:

Gammel 08-05-07, 19:34   #10
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Poke er jo bare pirke. Det skjer ingenting annet enn at den Y får beskjed om at X har pirket(ropt) på Y!

Gammel 08-05-07, 19:34   #11
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Har du poket meg? Jeg kan ikke se siden din nå heller, jeg. Så da vet du kanskje ikke hvem jeg er

Men seriøst. Nå har jeg seilt rundt på måfå i facebook og ikke funnet et eneste menneske jeg kan se mer enn bilde og navn på. Er det meg det er noe galt med?

Jeg er forøvrig ikke medlem av noe nettverk, har det noe å si?

:amatør:

Jepp når du ikke er medlem av nettverk så kan du heller ikke se andre sin profil uten å være "vennen" deres!

Gammel 08-05-07, 19:38   #12
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jepp når du ikke er medlem av nettverk så kan du heller ikke se andre sin profil uten å være "vennen" deres!

Fant ut av det . Og joda iset, du har en åpen profil. Og har helt rett i at det ikke var noe nifst du hadde lagt ut. Det lille jeg så da jeg snuste innom i alle fall

Gammel 08-05-07, 19:38   #13
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er jo mulig å reservere seg mot å komme opp i søk og å stenge profilen sin, så ser ikke helt den store problematikken....

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 20:36   #14
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Ja, dette var en god søker!"
"Nei, han har en harry kamerat som har skrevet noe i fylla på veggen hans på Facebook."
"Ja, nei da ansetter vi ham ikke."

Hm?

Gammel 08-05-07, 21:12   #15
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Profilen min er stengt for alle andre enn vennene mine, så de finner ikke veldig mye spennende info om meg, i så fall.

Samme her.

Gammel 08-05-07, 21:22   #16
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke at det kan komme som en overraskelse. "Alle" vet jo at man kan bli googlet når man søker jobb, så hvorfor skulle de ikke sjekke Facebook?

Jeg har lukket profil.

Gammel 08-05-07, 21:26   #17
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Arbeidsgivere har jo lenge googlet på navnet til søkerne. Jeg har en kollega som søkte jobb på en annen skole i en litt "penere" del av byen. Der hadde rektor googlet henne og hun ble møtt med noe sånt som: "Du passer ikke helt inn her, gjør du vel?"

Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:34   #18
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

hihi litt morsomt.. jeg har privat profil. bare venner som får lov å se.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.