Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male parkett?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-13, 18:11   #1
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Male parkett?

Er det noen som har malt parketten?

Har skikkelig gulna parkett fra 80-tallet. Jeg kunne tenkt meg hvitt gulv, hvis det ikke er veldig mye jobb og det støver ned hele huset i prosessen

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 18:23   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male parkett?

Det som er skikkelig mye jobb, er å holde det hvite gulvet i nærheten av rent etterpå.

Jeg har aldri malt parkett, men teknisk sett er det sikkert ikke mer jobb enn å male et plankegulv. Det finnes masse god maling som egner seg for å male tregulv. Hvorvidt du må pusse mye i forkant av malingen, avhenger vel mest av gulvets nåværende tilstand.

Forvent en del mer arbeid med vedlikehold av malt gulv enn av lakket parkett. Du må forvente å måtte male om gulvet med jevne mellomrom, uten at jeg vet akkurat hvor lange intervaller det er snakk om.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 22:34   #3
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Male parkett?

Henger meg på her. Vurderer sterkt å male vår mørke merbauparkett. Tror ikke det vises så mye mer støv på et hvitt gulv enn på det mørke vi har nå!

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 22:45   #4
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Male parkett?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det som er skikkelig mye jobb, er å holde det hvite gulvet i nærheten av rent etterpå.

Forvent en del mer arbeid med vedlikehold av malt gulv enn av lakket parkett. Du må forvente å måtte male om gulvet med jevne mellomrom, uten at jeg vet akkurat hvor lange intervaller det er snakk om.

Hehe - jeg leste nettopp en reportasje i et eller annet interiøblad der de malte det hvite gulvet sitt minst en gang i året. Det hadde jeg ikke orket nei

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 23:40   #5
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.235
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Male parkett?

Våre hvitmalte plankegulv trenger en vedlikeholdsrunde nå. Gulvene har ikke blitt malt på 5 år, siden vi overtok, muligens noe lengre.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 12:05   #6
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Male parkett?

Takk for svar

Hos oss er det snakk om loftstue/kontor så det er lite bruk og minimalt med slitasje vil jeg tro. Jeg er mest redd for pussestøv og om jobben er stor første gang. Og litt spent på om man kan småflike eller om man må ta hele gulvet senere.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no