Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Moderne komfyrer, hva velger man?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-07, 20:30   #1
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Moderne komfyrer, hva velger man?

En gang var en komfyr en komfyr.
Nå heter det multifunksjonsovner og vi lider valgets kval.

Hva slags ovner har dere?
Er det noen ovner man bør styre unna?
Hvilke finesser er aldri i bruk? Osv.

Takknemlig for svar.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 20:33   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Strebere som vasker ovnen innvendig i tide og utide peiler seg ganske raskt inn på stekeovner med pyrolyse. Har jeg hørt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 20:37   #3
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Bestemoren min har stekeovn som er som en skuff. Det er bare helt utrolig praktisk. Hvis hun skal lage stek, eller putte noe mer inn i ovnen, trenger hun ikke ta ut eller balansere den varme platen med gryteklut. Sånn har jeg lyst på!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 20:42   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Bestemoren min har stekeovn som er som en skuff. Det er bare helt utrolig praktisk. Hvis hun skal lage stek, eller putte noe mer inn i ovnen, trenger hun ikke ta ut eller balansere den varme platen med gryteklut. Sånn har jeg lyst på!

Jeg synes også det er utrolig praktisk og det var førstevalget når vi kjøpte stekeovn til nyhuset. Andre alternativer er dør som er sidehengslet.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 20:44   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Bestemoren min har stekeovn som er som en skuff. Det er bare helt utrolig praktisk. Hvis hun skal lage stek, eller putte noe mer inn i ovnen, trenger hun ikke ta ut eller balansere den varme platen med gryteklut. Sånn har jeg lyst på!

En slik en har svigermor også, og jeg ønsker meg noe liknende når vi en gang skal bytte ut komfyren. Jeg ønsker meg også en kombinasjon av elektrisitet i stekeovnen, men gass for kokeplata.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:00   #6
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

En komfyr jeg har sett som jeg syntes så veldig praktisk ut er en med 2 stekeovner. En liten + en vanlig over hverandre. Den lille er perfekt til pizza, brett med småkaker, eller fløtegratinerte poteter - mens steken står i den andre.

Men den finnes nok ikke innebygd, så vi valgte en vanlig komfyr med varmluft, grill, og vanlig keramisk topp.

Mange har jo induksjonsovn nå, da slipper man at småbarna brenner hendene sine på platene. De er bare varme der kasserollen er i kontakt.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:03   #7
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

En slik en har svigermor også, og jeg ønsker meg noe liknende når vi en gang skal bytte ut komfyren. Jeg ønsker meg også en kombinasjon av elektrisitet i stekeovnen, men gass for kokeplata.

Ja, gass er et must! Det har vi hatt lenge nå. Han fikk en billig på jobb. Han monterer mye kjøkken, og får litt goder her og der. Håper det dukker opp en stekeovn også snart. Den vi har steker litt skjevt, iriterende når jeg skal bake.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:30   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Vi har sett oss ut en 90 cm brei gasskomfyr. Jeg gleder meg til å bake i den.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:40   #9
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Er det noen som har komfyr med mikrobølgeovneffekt?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 23:28   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Du snakker steikovn nå, sant? For du har spurt om induksjonstopp tidligere, såvidt jeg husker.

Vi har en fra Beha med pyrolyse, som er et renseprogram som brenner vekk all mainnskiten, genialt.
Eneste funksjonen som jeg ikke har brukt, er stekespiddet. Sånn greie som snurrer rundt, som man kan tre en kanin eller noe på.
En funksjon som jeg savner, er innebygd steketermometer, kan ikke skjønne at det ikke var der.
Men det var et slags auto-program for steiking, som jeg sant å si ikke har prøvd.


Sist redigert av -ea- : 08-05-07 kl 23:28. Årsak: Ja, det ble jo to ting da.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 23:41   #11
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Det er stekeovn, ja.
Induksjonstoppen skal stå for seg selv, og selve stekeovnen i vegghøyde. Men man kan jo bli sprø av alternativene.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:02   #12
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Jeg skal ha en AGA når jeg får bedre plass en gang.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg aga.jpg (14,8 KB, 21 visninger)
__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 08:40   #13
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Jeg har vondt i ryggen og drømmen om en innebygd komfyr som er så høyt oppe at jeg slipper å bøye meg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 08:45   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Jeg har innebygd komfyr i god høyde (separat fra toppen, selvsagt), og det er skuffevarianten. Det etrolig praktisk for å sjekke om ting er ferdig, litt mindre praktisk når man skal ta UT maten. Men jeg har ikke brent meg enda!

Forrige gang hadde jeg 90 cm frittstående komfyr, med spidd og greier. Det anbefales ikke. Det er nesten umulig å få tak i ordentlig utstyr til så brede stekeovner, og ribben var et mareritt. 90 cm gasstopp, derimot, er digg!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 13:57   #15
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Å, der er jeg helt motsatt. Vi har 90 cm. komfyr på hytta og jeg er superfornøyd med at den er såpass stor. Er jo helt perfekt til juleribben, synes jeg. For ikke å snakke om boller og brød osv. Her hjemme har vi vanlig 60 cm bredde og jeg synes den er knuslete i forhold. Men, den har mye fancy utstyr - mye av det er aldri i bruk (timere, innebygd steketermometer osv).

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 22:46   #16
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

*noterer*

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 22:49   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Da har dere definitivt hatt en bedre leverandør enn oss, scilla, for vi fikk ikke tak i langpanne som passet en gang.

Innebygget steketermometer er sikkert kjekt å ha, men man får et utmerket digitalt på Claes Olsson til under 200-lappen. :infårmerer:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 12:32   #18
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Jøss - vår komfyr ble levert med rister, langpanne og to stekebrett som hørte til ovnen. Skjønner veldig godt at det blir klønete når utstyret ikke passer til ovnen, ja.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 13:23   #19
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

En komfyr jeg har sett som jeg syntes så veldig praktisk ut er en med 2 stekeovner. En liten + en vanlig over hverandre. Den lille er perfekt til pizza, brett med småkaker, eller fløtegratinerte poteter - mens steken står i den andre.

Men den finnes nok ikke innebygd, så vi valgte en vanlig komfyr med varmluft, grill, og vanlig keramisk topp.

Mange har jo induksjonsovn nå, da slipper man at småbarna brenner hendene sine på platene. De er bare varme der kasserollen er i kontakt.

Vi har komfyr med to stekeovner og blir mer og mer glad i den

Med to voksne og fire barn er det helt utrolig deilig når vi feks skal ha pizza, og til jul med diverse mat til mange gjester som skulle steks.

I gamle huset hadde vi en komfyrtopp med både vanlig eplater og gass, og gass saver jeg

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 17:29   #20
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Vi har denne fra Siemens og er kjempefornøyd:

Det er 6 gassbluss og stor elektrisk stekeovn. Gassen er utrolig økonomisk, vi må skifte gassbeholdere ektremt sjeldent. Er veldig glad for at vi ikke kjøpte innbyggingsovn, for nå kan vi ta den med oss nå som vi skal flytte.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no