|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Er det for stor forskjell på appelsin og klementin-skall?Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på biscotti, og ser at det skal være appelsinskall, eller sitronskall i dem. Men jeg har bare to klementiner i kjøleskapet. Funker det like godt, tror dere?
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: Er det for stor forskjell på appelsin og klementin-skall?Klementinskallet er vel mye tynnere, det kan kanskje bli vanskelig å få revet det? Smaken blir sikkert ikke så veldig forskjellig, kan jeg tenke meg.
![]() |
#3 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() |
![]() Sv: Er det for stor forskjell på appelsin og klementin-skall?Jeg tror også det blir litt tynt og vanskelig. Det hvite er beskt og skal unngås. Det bør være økologisk også siden mye sprøytemiddel sitter i skallet |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Er det for stor forskjell på appelsin og klementin-skall?Vi har brukt klementinskall på stekte poteter (à la Jamie), det gikk fint å unngå det hvite. Jeg kan aldri tenke meg at det blir feil i biscotti!
![]() |
![]() |
#5 |
Live and let live
|
![]() Sv: Er det for stor forskjell på appelsin og klementin-skall?Det gikk fint. Men deigen smakte jo bare så mye bedre enn selve kjeksene.
![]() |
|
|