|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Melis. Ja eller nei? | |||
Ja!
|
|
62 | 35,63% |
Nei!
|
|
106 | 60,92% |
Karbohydrater er djevelens verk.
|
|
6 | 3,45% |
| Deltakere: 174. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kald på føttene
|
Melisglasur på kanelbolle, ja eller nei?Jeg har bakt kanelboller/kanelknuter/kaneletellerannet som jeg skal ha med i barnehagen. Smaker denslags best med eller uten melisglasur? Vent på ekstremt viktig poll.
|
|
|
#3 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Melisglasur på kanelbolle, ja eller nei?Jeg har ostekrem på, sånn som til gulrotkake. Det er yummi. Men jeg baker deigen helt uten sukker, da, ellers blir det i søteste laget, syns jeg.
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Sv: Melisglasur på kanelbolle, ja eller nei?Begge deler er godt. Hvis det er skikkelig mye sukker og kanel så behøves det ikke. Men hvis det ikke er så veldig mye av det er det godt med et par runder melis på toppen.
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Melisglasur på kanelbolle, ja eller nei?Liker ikke melisglasur, så nei takk, ikke nødvendig for min skyld.
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Melisglasur på kanelbolle, ja eller nei?Det er ingenting som passer med melisglasur. Besudle kanelboller med sånt? Fysj.
|
|
|
#8 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Melisglasur på kanelbolle, ja eller nei?Det er godt med melisglasur på kanelboller, men nesten like godt uten. I barnehagen ville jeg derfor ha valgt det vekk - det blir mye kliss.
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Sv: Melisglasur på kanelbolle, ja eller nei?Jeg syns det er godt med melisglasur.
|
|
|
#10 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Melisglasur på kanelbolle, ja eller nei?Nei. Aldri. Melisglasur kun på skolebrød. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Melisglasur på kanelbolle, ja eller nei?Melisglasur er deilig på bakverk. Men jeg er ikke vant til at kanelboller har det. Likevel, jeg ville blitt positivt overrasket. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Melisglasur på kanelbolle, ja eller nei?Ja! Og nei hvis det er til barnehagen..... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Melisglasur på kanelbolle, ja eller nei?Nja...liker godt melisglassur, men på kanelbolle? Joda, det er sikkert godt der også.
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Melisglasur på kanelbolle, ja eller nei?Jeg bruker farin eller grovt sukker på kanelboller /snurrer, strør på før steking. Jeg har en oppskrift på prinsessekake som er boller satt sammen i en sirkel; deigen er kjevlet som vanlige kanelboller men med vaniljekrem og rosiner i stedet. Den skal egentlig være med rosa melisglasur men ofte lager jeg den uten og bare pensler med vispet egg i stedet. Glasuren er nok mest for at det skal se fint ut mer enn for smaken, i noen oppskrifter skal det være melisdryss. Sist redigert av arrow : 24-10-13 kl 16:23. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Melisglasur på kanelbolle, ja eller nei?Jeg er ikke vant med melisglasur på kanelboller, men det smaker sikkert nydelig og jeg må definitivt prøve det neste gang.
|
|
|
#20 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Melisglasur på kanelbolle, ja eller nei?Til barn, nei. Til voksne, ja. |
|
|