|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Barn på besøk og matOm ungene har venner over og dere skal spise middag, må da gjestene ringe hjem og spørre om det er greit at de spiser hos dere om de ønsker det?
![]() |
#3 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Barn på besøk og matNå er junior bare 2 så det er ikke en så aktuell problemstilling for oss ennå, men jeg syns det er en bra regel.
![]() |
#4 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn på besøk og matDet skulle bare mangle.
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Barn på besøk og matJeg har tatt det som en selvfølge at de spiser hos oss, og at foreldrene blir glade for at de har spist. Nå er sønnen min 5 år og har med venner hjem etter barnehagen, så det er ganske naturlig at de spiser middag uten at vi ringer for å spørre. Mulig det er annerledes når de kommer i skolealder.
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Barn på besøk og matEr det en selvfølge at foreldrene blir glade for det, om de selv står hjemme og lager middag til ungene?
![]() |
#8 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Barn på besøk og mat
Sikkert ikke, men når storebror har avtalt besøk etter barnehage med henting i sjutiden, så tror jeg nok det er beregnet.
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Barn på besøk og matJa, selvsagt. Barnehagebarn på avtalt heldagsbesøk er jo heller ikke det samme som å stikke innom kompis på vei hjem fra skolen.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barn på besøk og matAvtalt henting og tilfeldig besøk hos nabo er to forskjellige ting. Dersom det er avtalt, regner jeg ikke med den personen til middag, dersom det er "stikke innom fra skolen", vet jeg jo ikke noe om det, og blir glad for tilbakemelding.
![]() |
#11 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn på besøk og matJeg ser helst at ungene spiser hjemme.
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Barn på besøk og matSå skolebarn bør vite på forhånd hva du har tenkt å lage til middag? Her er vi bare tre stk i hverdagen og kun meg som voksen. Om Emma spiser borte, så lager jeg like gjerne grøt til Iben og dropper middagen selv, evt tar noe varmt til kvelds. Ergo så foretrekker jeg å vite. Det har altså ingenting med å få lov eller ikke, men at om en spiser borte så forandrer det på hvordan jeg ønsker å gjøre tingene hjemme.
![]() |
#13 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Barn på besøk og matHvis det er et avtalt besøk etter bhg/skole så får de mat hos oss uten å spørre foreldrene. Unger i nabolaget som kommer innom må spørre hjemme først. Unger på eldstejentas alder trenger ikke spørre først for jeg regner med at de kjenner til reglene hjemme hos seg selv (12 år).
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Barn på besøk og matDet har ikke vært aktuelt for oss her enda, men den tiden kommer jo etterhvert. Jeg setter veldig pris på å få beskjed om vesla spiser borte, for da kan det hende vi bare skipper middagen her hjemme den dagen. Kanskje jeg står og lager veslas yndlingsrett og så kommer hun ikke hjem? Her i huset er middagene dagens høydepunkt, da familien samles rundt bordet og forteller hvordan dagen har vært osv. Det er den tiden vi alle er samlet, og den stunden er "hellig", spesielt senere når barna blir store og sjelden er hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
|
![]() Sv: Barn på besøk og matVi har det slik at dersom det er avtalt at barnet skal være her så får den middag og annen mat med oss. Dersom barnet har stukket innom så må den spørre hjemme først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Absolut ateist
|
Jeg forventer ikke at hun skal huske på det. Det er langt lettere for en voksen å ha som regel å minne barna på om at de skal ringe og spørre. Dessuten; om et barn blir spurt om de vil spise noe de syns er skikkelig godt, så er nå hvertfall mine troendes til å si ja uavhengig om hva de bør si.
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ja det er jo greit. Men ofte glemmer barn seg ut og synes det er spennende å spise hos andre, eller vil ikke hjem fordi det er så gøy å være der osv. Jeg setter iallfall pris på å få en telefon slik at jeg er forberedt. I det minste så jeg kan skippe middagen om det bare er jeg som er hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Barn på besøk og matJeg ringer aldri noen. Jeg ber ungene ringe hjem selv. De fleste unger i skolealder kan nummeret hjem. Det koster meg en halv kalori å si; om du vil spise her, så må du ringe hjem og spørre.
![]() |
#19 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Barn på besøk og matNår de er med hjem etter skole og barnehage slipper de å ringe. Da blir de vanligvis hentet i halv syv tiden, og er inludert i måltidet til vennefamilien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Jeg er enig med deg der.
![]() |
|