Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Leser Jehovas Vitne dødsannonser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-13, 18:26   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Leser Jehovas Vitne dødsannonser?

Far gikk bort, høyst uventet, mandag for en uke siden. Dødsannonsen sto i lokalavisa torsdag samme uke.

Søndag, allehelgensdag, var jeg en tur på grava til mor, der hvor far og snart skal hvile. Jeg satte ned en krans og et lys. Siden leiligheten etter far ligger rett ved kirkegården, stakk jeg innom, bare for å sjekke om postkassa var tømt. (Bror min og jeg har byttet på å gjøre dette, siden far ble borte, men jeg visste ikke om broder'n hadde vært innom lørdagen.)

Jeg stakk nesa oppi postkassa, og det lå noen papirer der. Jeg fisket disse opp, det viste seg å være to foldere, og jeg skvatt nesten da teksten lyste mot meg:

"Kan de døde få livet tilbake?"

Avsender - Jehovas Vitne.

Er dette en makber tilfeldighet - eller driver de og leser dødsannonser, for så å oppsøke sørgende via postkassa til avdøde?

Jeg håper, i det lengste, det er en makaber tilfeldighet, for hvis ikke...

Gammel 04-11-13, 18:29   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser Jehovas Vitne dødsannonser

Unnskyld, men

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 18:30   #3
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi fikk noe lignende her om dagen, så tror nok det er tilfeldig.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 18:33   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da satser jeg på det, for jeg hadde blitt noe grinete hvis ikke, nemlig.

Gammel 04-11-13, 19:24   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser Jehovas Vitne dødsannonser?

Jeg fikk en som handlet om å snakke med de døde for en god tid tilbake, så tror det er tilfeldig. De er tydeligvis opptatt av slikt.

Husker innhodet sånn grovt: "Nei man kan ikke snakke med de døde... det er nemlig DEMONER man snakker med!!".

Right.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 19:27   #6
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Så trist med din far, kondolerer.

Håper virkelig det er tilfeldig, men ikke rart du lurer.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 19:37   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Har ikke svar på spørsmålet.
Ville bare gi deg en
Kondolerer.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 19:45   #8
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Kondolerer.
Jeg tipper at alle naboene også fikk, altså.

Gammel 04-11-13, 19:46   #9
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kondolerer.

Gammel 04-11-13, 20:36   #10
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Kondolerer.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 20:38   #11
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Kondolerer

Gammel 04-11-13, 21:20   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kondolerer.

I helgen ringte det på en dame her som skulle dele ut noen papirer i forbindelse med "en internasjonal kampanje som omhandlet om de døde kunne komme tilbake". Jeg sa at jeg ikke hadde lyst til å slippe henne inn på det grunnlaget og da sa hun bare blidt "neivel", og ringte tydeligvis ikke på til noen av de andre i oppgangen heller.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 21:34   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Det er godt å se det sannsynligvis er helt tilfeldig.

Takk for gode ord.

Gammel 04-11-13, 21:35   #14
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg fikk en som handlet om å snakke med de døde for en god tid tilbake, så tror det er tilfeldig. De er tydeligvis opptatt av slikt.

Husker innhodet sånn grovt: "Nei man kan ikke snakke med de døde... det er nemlig DEMONER man snakker med!!".

Right.

Jeg syns det er minst like merkelig å tro at man kan snakke med de døde som at noen tror man egentlig snakker med demoner. Det er allikevel mange som tror på spøkelser. Skremmende mange.

Men, til saken. Jeg tror ikke JV leser dødsannonser med et slikt formål, Inagh. Min stemor er pioner, eller forkynner på heltid og mitt inntrykk er ikke at de driver på med sånt.

Gammel 04-11-13, 23:53   #15
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uff, ekkelt å finne noe sånt i din fars postkasse så rett etterpå. Kondolerer.

Edit: Jeg trodde visst et eller annet smart om at jehovas vitner sikkert var ute på en anti-Halloween-kampanje, men etter å ha funnet brosjyren deres på nettet (får ikke sove ) tror jeg bare at de er gale.

Sist redigert av tjolahopp : 05-11-13 kl 00:53.
tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 10:44   #16
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kondolerer

Vi fikk den brosjyra i posten i går, så jeg tror det er tilfeldig.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 10:47   #17
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kondolerer.
Jehovas vitner var med samme brosjyre på døren hos oss på lørdag, så sats på at dette er tilfeldig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 11:00   #18
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Så trist med faren din, Inagh.

Vi hadde også Jehovas på døra med de brosjyrene der i forrige uke. De har sikkert en kampanje på gang. Skjønner godt at du skvatt.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 11:28   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sikkert "ukas brosjyre"

Gammel 05-11-13, 11:46   #20
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres jo tilfeldig ut siden så mange har mottatt brosjyren, men jeg har bekjente som har blitt oppsøkt av JV i perifer bekjentskapskrets rett etter dødsfall, og med tilbud om å få møte igjen de døde.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.