|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tidsklemma
|
![]() Kakepynting SOSJeg trenger hjelp. (Kilde: youtube.com) Jeg utstyrte meg med Wiltons Red Red farge, fordi jeg har lest her inne at man da får en RØD glasur. Så er det dette med glasuren da.. Er ikke smørkrem veien å gå? For det som er i videoen her, er ihvertfall ikke vanlig smørkrem. Hva er inni den som gjør den så glansfull og .. ehh.. i mangel på bedre ord, sammenhengende? Jeg lagde smørkrem med smør, melis, vaniljesukker, vann og en halv te-skje Wilton Red Red farge. Og den ble rosa. Whyyyy? ![]() I fjor prøvde jeg meg på noe sånn fondant greier, og fikk jeg nå ikke til. Jeg håpte at det skulle gå litt bedre i år. Please, please opplys meg om hva jeg gjør feil. Jeg vil ha en slik rød og glatt kake som dette: ![]()
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kakepynting SOS
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Kakepynting SOSDe har brukt Betty Crocker sin Vanilla Icing. Den får du på gode Meny-butikker. Jeg pleier å bruke Red Red i kombinasjon med Christmas Red for å få ordentlig rød farge.
![]() |
#4 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kakepynting SOSSmøret som gjør det "milder" i fargen siden smøret er så gult. Fargene blir forresten sterkere når de har stått en stund.
![]() |
#5 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Kakepynting SOSMan bruker margarin i smørkrem.
![]() |
![]() |
#6 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Kakepynting SOSVi har ingen Meny butikk i området, kanskje jeg kan sjekke ut CC mat..?
![]() |
#7 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kakepynting SOSBittelitt kakao i glasuren gjør den mer rød, syns jeg. Demper rosapreget. Men barebittelitt.
![]() |
#8 |
koko
|
![]() Sv: Kakepynting SOSTreåringen blir sikkert ikke satt ut av at det er feil rødfarge, så senk skuldrene og la det stå til. De voksne vil i verste fall le litt, evt stå over kake. Det betyr mer rester til deg.
![]() |
|
|