Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kakepynting SOS

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-13, 20:46   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 460
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Kakepynting SOS

Jeg trenger hjelp.

Jeg skal lage en brannbilkake til 3-åringens bursdag.
Jeg fant en flott instruksjonsvideo på nettet, og tenkte at dette kunne da ikke være SÅ vanskelig??

(Kilde: youtube.com)

Jeg utstyrte meg med Wiltons Red Red farge, fordi jeg har lest her inne at man da får en RØD glasur.
Så er det dette med glasuren da.. Er ikke smørkrem veien å gå?
For det som er i videoen her, er ihvertfall ikke vanlig smørkrem. Hva er inni den som gjør den så glansfull og .. ehh.. i mangel på bedre ord, sammenhengende?

Jeg lagde smørkrem med smør, melis, vaniljesukker, vann og en halv te-skje Wilton Red Red farge.
Og den ble rosa. Whyyyy?

I fjor prøvde jeg meg på noe sånn fondant greier, og fikk jeg nå ikke til. Jeg håpte at det skulle gå litt bedre i år.
Please, please opplys meg om hva jeg gjør feil.
Jeg vil ha en slik rød og glatt kake som dette:

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 20:52   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakepynting SOS

:bidrar:

Men på den lyse siden så det det ut som om du kan lage et fint innlegg i "Ikke fullt så fine kaker"-tråden.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 00:21   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

De har brukt Betty Crocker sin Vanilla Icing. Den får du på gode Meny-butikker. Jeg pleier å bruke Red Red i kombinasjon med Christmas Red for å få ordentlig rød farge.

Gammel 07-11-13, 00:23   #4
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Smøret som gjør det "milder" i fargen siden smøret er så gult. Fargene blir forresten sterkere når de har stått en stund.

Gammel 07-11-13, 06:44   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Man bruker margarin i smørkrem.

Men jeg stemmer også i for betty crocker. Dog er den også vanskelig å få rød...

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 07:17   #6
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 460
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ingen Meny butikk i området, kanskje jeg kan sjekke ut CC mat..?
Men blir det rødere om man bruker mer farge? Var redd for at det skulle sette smak om jeg brukte for mye.
Jeg bruker margarin ja, ikke meierismør.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 08:11   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Bittelitt kakao i glasuren gjør den mer rød, syns jeg. Demper rosapreget. Men barebittelitt.

Gammel 07-11-13, 08:29   #8
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 51
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Treåringen blir sikkert ikke satt ut av at det er feil rødfarge, så senk skuldrene og la det stå til. De voksne vil i verste fall le litt, evt stå over kake. Det betyr mer rester til deg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:09.