|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#4 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Men oldemødre og -fedre, da?En kurv med spiselige godsaker. Dadler, god edamerost, frukt, litt sjokolade, god kaffe, litt kaker osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Men oldemødre og -fedre, da?Pledd, ullgenser/sokker/votter/skjerf/lue, fuglebrett + fuglemat, kurv med god mat (f.eks. hjemmebakte kaker, konfekt, kaffe, te ++), lydbøker, værstasjon, radio, gavekort på f.eks. fotbehandling e.l., "gavekort" hvor du inviterer dem med på café, teater eller noe annet de ville like.
![]() |
#7 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Men oldemødre og -fedre, da?Fotpleie og ting som kan spises ja! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Borte
|
![]() Sv: Men oldemødre og -fedre, da?I fjor ga jeg mine to gamle bestemødre deilige saueskinn til godstolen. Det slo veldig godt an. Ellers så har jeg gjerne laget kosepakker med kaffe, te, sjokolade og litt diverse innen bok, lydbok, kryssordblad, film, stearinlys, servietter, duk, lyslykt, god såpe, bodylotion etc.
![]() |
#9 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Men oldemødre og -fedre, da?Bilder av barnebarn/oldebarn kan være populært selv om de ikke ser så godt (kan jo vise dem til vennene må vite |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Men oldemødre og -fedre, da?Jeg har heklet sjal og lue til mine besteforeldre.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Men oldemødre og -fedre, da?Vår får i alle fall en god håndkrem og god sjokolade og bilde av det ene barnet (bhg bilde).
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Men oldemødre og -fedre, da?Symbolsk gave til min bestefar her. Han trenger ingenting og iallefall ikke noe til huset. Han får hjemmalget fruktkake, ost og bilde av mini siden han ikke har det fra før. Han leser ikke noe særlig lenger og han hører nesten ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Men oldemødre og -fedre, da?Har de mikrobølgeovn? Jeg ga til min mormor en gang en liten pølseformet pute av lin, fylt med noe slags gryn, som skulle varmes i mikroen og legges over nakken eller ømme ledd o.l. De har noen fine på Clas Ohlsson har jeg sett.
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Men oldemødre og -fedre, da?Alt som kan brukes til å holde varmen.
![]() |
#17 |
Epikur
|
![]() Sv: Men oldemødre og -fedre, da?For første jul er det ingen oldemor å gi gaver til.
![]() |
#18 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Men oldemødre og -fedre, da?Min mormor (barnas oldemor) får en fin pyntepute hun kan ha i sofaen sin. Og et kult smykke. Oldefar får et helgeabonnement på VG. Og så får de den sedvanlige kalenderen med blinkskudd av oldebarna gjennom året som var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flawsome
![]() Sv: Men oldemødre og -fedre, da?
Dette fikk min mormor av meg for noen år siden - veldig populær gave! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flawsome
![]() Sv: Men oldemødre og -fedre, da?
Først nå registrerte jeg det med "ser dårlig", så da utgår sikkert VG med høye kneløft. Og muligens kalenderen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|