Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Ballkjole til tiendeklassingen - hjelp!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-13, 18:34   #1
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Ballkjole til tiendeklassingen - hjelp!

Kjoler fra Tina Ritzi dukker stadig opp i diskusjonen med 15-åringen min, og jeg forstår at disse kjolene er populære, men finnes det fullgode og rimeligere alternativer? Kjolene fra TR koster jo rundt 4000 kroner!
Har surfet litt og det finnes mange ballkjoler på ebay, men jeg har sett et par av dem "live" og de ser rett og slett inmari tacky ut, akkurat så billige som de er(kvaliteten likner litt på utkledningstøyet fra Nille). Det gidder vi ikke.
Hun er smal, størrelse 32-34, drømmen er prinsessekjole, altså ikke kort og ikke smal i silhuetten, hun ønsker smalt liv og stoort skjørt. Helst råsa.
Noen tips? Hva har deres ballprinsesser hatt på seg? Hvor mye er ok å betale for en slik kjole?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 18:42   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ballkjole til 10.klassingen - hjelp!

Floyd har fine kjoler, også til barn. Vet ikke om floyd.no har de, men www.lillemartine.no selger de. Vet ikke om de har modeller med stooort skjørt, men det finner du sikkert ut.

Gammel 14-11-13, 20:01   #3
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Re: Ballkjole til 10.klassingen - hjelp!

http://www.adorables.no/r-d-paljett-...7287e21ae.html

Kanskje noen her.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 20:05   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

En kollega fra din by skal u bryllup og sa det er en butikk i Lillesand som har mye fint.

Gammel 14-11-13, 20:12   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Her har jeg bestilt både brudekjole til meg og flere ballkjoler til dattera mi, en niese og noen venninner av dem på ebay ( til bruk på 10. klasseball). Jeg har virkelig ikke samme erfaring som deg. Synes alt har vært supert til sitt formål. Alle har også fått solgt kjolene sine på finn.no etter ballene.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 20:29   #6
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Her har jeg bestilt både brudekjole til meg og flere ballkjoler til dattera mi, en niese og noen venninner av dem på ebay ( til bruk på 10. klasseball). Jeg har virkelig ikke samme erfaring som deg. Synes alt har vært supert til sitt formål. Alle har også fått solgt kjolene sine på finn.no etter ballene.

Selvsagt finnes det helt sikkert mange gode kjolekjøp på ebay, det er jo så mange muligheter der. Jeg snakker bare om de kjolene jeg har sett selv, og det var ikke særlig pent. Du har vel ikke tips om gode selgere?

Gammel 14-11-13, 20:34   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Det er så lenge siden jeg kjøpte sist, så jeg har ingen av dem på lista mi på ebay nå dessverre.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 21:37   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 9. klassing har funnet kjole både til ball og konfirmasjon på Zalando. Kjolen til ballet kostet 399,-. Jeg hadde aldri betalt mange tusen for en kjole til tenåringen. :kjip:

Hva med utleie?

Gammel 14-11-13, 21:48   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du sjekket kjolemerkene som Tina Ritzi fører på ebay?

Gammel 14-11-13, 22:00   #10
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Denne ligner litt på Tina Ritzi modellen, men kvaliteten er nok naturlig nok en annen, men til den prisen er det kanskje verdt forsøket.
http://www.ebay.com/itm/2013Sexy-Tul...item41755c13ec

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 22:27   #11
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

http://www.unique-vintage.com/prom-under-c-505_676.html

Er usikker på hvordan størrelsene er, men nettbutikken er i alle fall et trygt valg (handlet der selv).

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 23:06   #12
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjekket ut finn.no. Ligger en del annonser der med det kjolemerket du nevner.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 23:15   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ballkjole til tiendeklassingen - hjelp!

JenJen House har i hvertfall flotte brudekjoler.

Gammel 14-11-13, 23:15   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Halv pris? Denne var jo rååsa og alt.

Gammel 14-11-13, 23:33   #15
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte tiendeklassingens drømmekjole på Floyd. 1100 kr og det var den verd.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 06:59   #16
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Standard

Tusen takk for alle svar, tror at en veldig pent brukt Tina Ritzi-kjole kan aksepteres av ballprinsessen min, det var ganske lurt, kan jo selge den videre også!

Gammel 15-11-13, 09:55   #17
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Tusen takk for alle svar, tror at en veldig pent brukt Tina Ritzi-kjole kan aksepteres av ballprinsessen min, det var ganske lurt, kan jo selge den videre også!

På ungdomsskolen her har de begynt med bruktmarked der fjorårets elever kommer og selger kjolene sine til årets elever. Det ble dratt igang for første gang i år, litt sånn på sparket, med bare to uker fra ide til salgsdag, men det var visst en knallsuksess. Det er jo noe man kan foreslå for skolen?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 15:41   #18
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Re: Ballkjole til 10.klassingen - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

http://www.adorables.no/r-d-paljett-...7287e21ae.html

Kanskje noen her.

Og nå ser jeg at jenta di går i 10 klasse

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 17:18   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte kjole fra Ebay. hk dress kan jeg absolutt anbefale. Valgte en brudekjolevariant, men i gult og uten slep så den ble en utmerket kjole til bryllup. Den ble sydd etter mine mål. Jeg har en kjole fra Tina Ritzi, og man kan ikke se forskjell på disse to. Sjekk prikk.

Gammel 15-11-13, 23:17   #20
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sjekket finn.no for brukte?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.