|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
er her
|
![]() Behandling av kniver med treskaft?Vi har noen victorinox kokkekniver som jeg prøver å ta godt vare på (omtrent det eneste jeg ikke putter i vaskemaskin). Hvordan skal jeg pleie de best mulig?
![]() |
#2 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Behandling av kniver med treskaft?Jeg smører faktisk mine bare med den matoljen jeg har for hånden.
![]() |
![]() |
#3 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Behandling av kniver med treskaft?Jeg putter våre Victorinoxkniver i en kopp med rapsolje sånn innimellom. Tørker godt av etterpå. Vasker de aldri i maskin.
![]() |
#4 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Behandling av kniver med treskaft?Det hender våre får en omgang med matolje på skaftet.
![]() |
#5 |
er her
|
![]() Sv: Behandling av kniver med treskaft?
De knivene er vel det eneste som ikke går i maskina hos oss, så du er ikke alene om å hate å vaske opp for hånd.
![]() |
#6 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Behandling av kniver med treskaft?Du må aldri, aldri putte forskjærerknivene dine i maskinen *streng*. Da tar du stålet med en gang. Kun varmt vann, zalo og tørk av med en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Behandling av kniver med treskaft?Jeg putter knivene i oppvaskmaskinen. De holder helt fint!
![]() |
|
|