|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Heimelaga julegåver - tipstråd!Kunne det ikkje vore noko å ha ein tråd for tips til heimelaga gåver? Eg har ikkje lyst til å bruke meir penger enn eg må på gåver til voksne folk, men bruker gjerne tid på å lage noko fint/godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Hjemmelaget kakemiks leste jeg om her inne. Legge ingrediensene til f.eks. Brownies lag for lag i syltetøyglass og skrive "tilsett 2 egg og 4 dl melk" utenpå - vips kakemiks uten tilsetningsstoffer.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!
Smart! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Jeg pleier å lage et lass med brente, og salte/spicy mandler som jeg har i cellonfanposer eller fine glass som er pyntet opp litt. Alle elsker de mandlene. De salte er egentlig best, men det var også suksess da jeg laget brente mandler som jeg etterpå dyppet i sjokolade. Ja, og disse nøttekubene, de falt også i veldig god jord. Kan også bruke andre nøtter, jeg lager ofte en nøttemix med rå cashewnøtter, paranøtter, valnøtter, mandler og hasselnøtter som jeg vender i litt olje og masse krydder, gjerne også litt chili, og steker. Knallgodt og vanedannende, og veldig fin gave.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 25-11-13 kl 19:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Vi skal lage tennbriketter til alle som har peis.
![]() |
#9 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Lyslykter av syltetøyglass e.l., mal med decupage(?)lim og strø over glass/glitter |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Jeg har laget frukt/nøttebrød med en god ost til. Stor suksess. De kan lages nå og legges i kjøleskapet godt innpakket i plast (de bør helst ligge en stund). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Oooh, det nøttebrødet så ut som noe som bør på lista mi! I år lager jeg karamellsaus, karamelliserte valnøtter og løkchutney/syltetøy til alle de jeg ikke aner hva jeg skal kjøpe til. Og nøttebrød! Blir det såpass kompakt og mektig at det er best og steke i små former? Hvor mye spiser man til en runde med ost og kjeks? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2008
Takk for tips!
![]() |
#15 |
|
Jeg lager det i brødformer og så deler jeg opp i passe stykker. Det er veldig kompakt, men går fint å dele. Jeg bruker å gi bort et halvt brød med en stilton til f.eks. Tar man et glass portvin til så blir det helt nydelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Julekurven fra oss i år består av: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
guru advisor
|
![]() Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Fin tråd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
guru advisor
|
![]() Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!Mange fine gavetips på UGLELOFTEThttp://ugleloftet.blogspot.no/2013/1...gleloftet.html. Strikket bokmerke, det trur jeg jommen til og med jeg kunne klart! (Si ikke det forresten, sitteunderlaget jeg begynte på for *host* år siden er fortsatt ikke ferdig...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!I år lager jeg kokebøker til venninner |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Heimelaga julegåver - tipstråd!For en god ide med personlig kokebok til venninner! Det lagde jeg til den ene sønnen min da han flyttet hjemmefra. Den var håndskrevet med små tegninger bare. Poenget der var at han skulle få med seg oppskriftene på endel av maten og kakene vi har hatt hjemme og som han liker, og så kan han jo evt. fylle på med egne etterhvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|