|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Kjedelig å servere risgrøt til et middagsbesøk i morgen?Vi skal ha besøk av et vennepar med barn. Jeg tenkte å lage risgrøt, siden vi skal bake pepperkaker etter middag. Vi har i tillegg dårlig tid på og lage middag, så da er det jo kjapt å greit med risgrøt. Men så begynner jeg og tenke, om det kanskje er litt uvanlig. Er vant med grøt som lunsjmat selv. Hadde du synes det var merkelig å få servert risgrøt?
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kjedelig å server risgrøt til et middagsbesøk i morgen?Helt greit hos meg, men kanskje ha noe flatbrød og spekeskinke attåt?
![]() |
#4 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Kjedelig å server risgrøt til et middagsbesøk i morgen?Tja. Jeg ville spist risgrøt og smilt høflig. Men i mine øyne (og mage) er ikke grøt middag. Det er lunsj eller kveldsmat. Jeg ville spist noe mer senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjedelig å server risgrøt til et middagsbesøk i morgen?Helt greit hos oss også. Mine gutter elsker risengrynsgrøt så det hadde gått superfint. Minsten spiser det gjerne gjennom hele året han.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjedelig å server risgrøt til et middagsbesøk i morgen?Koselig det, eventuelt ha en liten forret først da ikke alle er så glad i å spise seg mett på risgrøt |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kjedelig å server risgrøt til et middagsbesøk i morgen?Helt greit og normalt.
![]() |
#8 |
Drømmer
|
![]() Sv: Kjedelig å server risgrøt til et middagsbesøk i morgen?Jeg hadde nok ikkeservert det selv, jeg tåler ikke grøt så godt og poden liker ikke. Vi serverer derfor aldri grøt selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kjedelig å server risgrøt til et middagsbesøk i morgen?For meg ville det vært helt normalt, særlig i førhjulstiden.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kjedelig å server risgrøt til et middagsbesøk i morgen?Jeg tåler jo ikke grøt så godt, så sånn sett hadde det vært litt dumt for min del, men jeg liker bedre grøt enn suppe. Jeg syns de fleste supper er litt sånn meh. :brannfakkel:
![]() |
#12 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Kjedelig å server risgrøt til et middagsbesøk i morgen?Hos oss er risengrynsgrøt ganske vanlig og populær middagsmat. Jeg ville ikke syntes det var rart å få det servert, og særlig ikke før pepperkakebaking. (Og Ville hadde nok blitt glad, hun er veldig glad i grøt).
![]() |
#13 |
Textrovert
|
![]() Sv: Kjedelig å server risgrøt til et middagsbesøk i morgen?Jeg hadde blitt overlykkelig. :elsker grøt: For meg er grøt så definitivt middag. Men jeg ville ha sjekket at alle gjestene tåler melk.
![]() |
#14 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Kjedelig å servere risgrøt til et middagsbesøk i morgen?Jeg synes grøt er fint til middag. Vi har det ikke så ofte, for det tar tid med de som skal koke. Jeg hadde kokt opp til frokost og laget dynegrøt.
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Kjedelig å servere risgrøt til et middagsbesøk i morgen?Jeg ville smilt høflig, forsynt meg med en øse grøt for syns syld, spist og forsøkt unngå brekke meg...
![]() |
#16 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjedelig å server risgrøt til et middagsbesøk i morgen?
Enig, jeg hadde blitt temmelig skuffet om jeg ble invitert på middag og fikk servert grøt. Gjerne enkel mat, altså, men grøt er bare ikke middagsmat i mitt hode.
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kjedelig å servere risgrøt til et middagsbesøk i morgen?Grøt er ikke middag for meg heller, og jeg synes jo det blir vel mye av det nå i førjulstid. Det hjelper med noe saltmat til. Ungene liker det godt og det er lett å servere til mange, så jeg jo fordelene sånn sett.
![]() |
![]() |
#18 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjedelig å servere risgrøt til et middagsbesøk i morgen?Hvis du vet at de liker risgrøt, går det greit. Jeg har selv opplevd å komme hjem til noen som serverte grøt til middag, og det gikk heller dårlig, da jeg ikke spiser grøt - og klarer heller ikke å late som. Det ville aldri ha falt meg inn at det servertes som middag til gjester, men jeg har nå lært at det ikke er så uvanlig som jeg trodde tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kjedelig å server risgrøt til et middagsbesøk i morgen?
Ja!
![]() |
#20 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjedelig å servere risgrøt til et middagsbesøk i morgen?Jeg ville ha syntes det var greit, så lenge du vet at alle tåler det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|