Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Klarer jeg å male en vegg på en kveld?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-13, 21:51   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Klarer jeg å male en vegg på en kveld?

Jeg er alldeles amøbe på oppussing, men vi har et hvithvitt soverom vi straks flytter en diger, tung seng inn i, så skal veggen males, bør det gjøres i morgen kveld. Rekker jeg det? To strøk også?

Blir det kanskje finere med tapet ?

Gitt maling har jeg funnet ut at jeg trenger følgende:
Maling ()
Rulle
Hjørnepensel
Brett til å rulle malingen på?
Maskeringstape
Aviser til å dekke gulv
Gardintrapp
Ny: Tørrmopp av noe slag

Noe jeg mangler?

Noen påstår at veggen må vaskes i forkant, MÅ den det? Den er relativt nymalt, dvs for maks to år siden.


Sist redigert av Timar : 27-11-13 kl 21:58.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 21:54   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer jeg å male en vegg på en kveld?

Eg hadde gått over veggen med tørrmopp. To strøk rekker du stort sett. Det er litt avhengig av kva som er tørketida på malingen du brukar. Eg rakk tre strøk på ein søndag.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 21:56   #3
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klarer jeg å male en vegg på en kveld?

Jeg syns ofte at det må tre strøk til for å dekke skikkelig.

Mopp med tørrmopp først for å fjerne alt støv. Det er kjedelig med spindelvev og rusk i det nye malingslaget.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 21:58   #4
Philippa
Aktiv
 
Philippa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 256
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Sv: Klarer jeg å male en vegg på en kveld?

Det rekker du! Du bruker en time på å dekke til gulv og maskere, Max en time på å male, en til to timer på å la det tørke og Max tre kvarter på strøk nr to. Går fint!:-)

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 21:59   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klarer jeg å male en vegg på en kveld?

Takk for svar!

Tre strøk, var det på en allerede hvit vegg?

Og varierer tørketiden på malingen?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 22:01   #6
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klarer jeg å male en vegg på en kveld?

Les på boksen ang. tørketid, det varierer.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 22:02   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klarer jeg å male en vegg på en kveld?

Opprinnelig lagt inn av Philippa, her.

Det rekker du! Du bruker en time på å dekke til gulv og maskere, Max en time på å male, en til to timer på å la det tørke og Max tre kvarter på strøk nr to. Går fint!:-)

1 time på å male inkludert å male langs med listene?

(Ja, jeg ER virkelig malenovise.. )

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 22:07   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klarer jeg å male en vegg på en kveld?

Hmmm, kanskje jeg like gjerne skal male hele rommet? En mørk farge på hodegjerde-veggen og lysere på de tre andre? Det tar sikkert ikke 4 ganger så lang tid, eller? Dog er det jo vinduer å maskere og skap å flytte og sånt, da.. Kanskje dumt å gape over for mye.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no