Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

[hjelp] DAB-radio

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-13, 01:13   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

[hjelp] DAB-radio

Mannen ønsker seg DAB radio til jul. Enkeltpenkelt tenkte jeg - helt til jeg kom i butikken.
Da kom alle spørsmålene fra ekspeditøren.

Hva er lurt å tenke på mht DAB radio? Bør man like godt velge en med internett når man skal kjøpe? Bør man velge DAB+ fremfor vanlig DAB - er der så stor forskjell som ekspeditøren hevdet? Hvilket merke bør man gå for?
Den bør være enkel i bruk da brukeren er en teknisk kløne.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 06:38   #2
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [hjelp] DAB-radio

Finnes de med internett også? Da hadde jeg valgt det. DAB+ er nok bedre enn vanlig, men man vet jo ikke hva som skjer med radio når FN-båndet slukkes. Jeg har mer tro på internettradio, men DAB er jo kjekt dersom man ikke har nettdekning.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 07:00   #3
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [hjelp] DAB-radio

Vi har begge deler, men bruker den med internet mye mer. Tror merket er Pinell. Veldig fornøyd ihvertfall. Der kan man søke opp stasjoner via forskjellige kriterier osv. Genialt.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 07:25   #4
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [hjelp] DAB-radio

Skal du kjøpe DAB skal du kjøpe DAB+ det har både med lyd å gjøre samt de nye utbyggingene kun er DAB+ og du kan ikke høre dette på vanlig DAB. Internett radio på i tillegg er jo ett pluss, da får man podcaster og annet snop direkte inn i radioen.

Og vi vet jo hva som skjer når FM båndet slukkes da skal DAB+ overta, det er derfor DAB utbyggingen foregår for fult nå for å avdekke blindsoner o.l.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 09:09   #5
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [hjelp] DAB-radio

DAB+, Internett og docking/bluetooth for dingser.

F.eks. denne: http://www.philips.no/c/vekkerklokke...rd7300_10/prd/

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 09:43   #6
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.718
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [hjelp] DAB-radio

Denne fikk jeg lyst på da jeg leste testen:
http://www.lydogbilde.no/test/pinell-go-dab

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 09:46   #7
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: [hjelp] DAB-radio

Får man spotify på radioen om man har dab med internett?

(Ønsker meg dab radio i julegave.)

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 10:06   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [hjelp] DAB-radio

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Får man spotify på radioen om man har dab med internett?

(Ønsker meg dab radio i julegave.)

Du kan streame musikk ihvertfall.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 11:51   #9
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: [hjelp] DAB-radio

Vi skal kjøpe det samme til svigermor. Kan ikke tenke meg hun har bruk for internett. Hun er livredd Internettet.

Den bør være enkel å bruke og få inn alle tenkelige NRK-kanaler.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 12:07   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [hjelp] DAB-radio

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Vi skal kjøpe det samme til svigermor. Kan ikke tenke meg hun har bruk for internett. Hun er livredd Internettet.

Den bør være enkel å bruke og få inn alle tenkelige NRK-kanaler.

Grunnen til at jeg spekulerer litt på internett er at da kan man kanskje få inn favorittkanalene fra f.eks. utlandet. Men jeg vet jo ikke om det går.

Finnes det en liste over hvilke kanaler som er tilgjengelige via dab og internett?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 14:58   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: [hjelp] DAB-radio

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Grunnen til at jeg spekulerer litt på internett er at da kan man kanskje få inn favorittkanalene fra f.eks. utlandet. Men jeg vet jo ikke om det går.

Finnes det en liste over hvilke kanaler som er tilgjengelige via dab og internett?

hadde det vært til oss hadde vi garantert kjøpt med internett. Pod-casts er jo en god grunn til å gjøre det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 15:01   #12
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [hjelp] DAB-radio

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Grunnen til at jeg spekulerer litt på internett er at da kan man kanskje få inn favorittkanalene fra f.eks. utlandet. Men jeg vet jo ikke om det går.

Finnes det en liste over hvilke kanaler som er tilgjengelige via dab og internett?

Jo, du kan få inn kanaler fra utlandet! Men hvor det er liste over alle kanalene det vet jeg jo ikke noe om.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 23:16   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [hjelp] DAB-radio

Jeg har funnet en app - TuneIn - hvor jeg har funnet alle mine favorittradiostasjoner. De fungerer finfint!

Jeg gikk for noe enklere - han har også ønsket seg Ipad Mini... Men tusen hjertelig takk for mye nyttig informasjon - han får leve litt til med FM-radio'n sin (også skal jeg fortelle han om TuneIn-appen).

http://tunein.com/

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no