|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Avsløringer av netthatere i SverigeI går ble en rekke svenske politikere avslørt i å skrive hatefulle og rasistiske ytringer på ulike fora. Expressen har valgt å konfrontere dem, og også "avpixle" bildene av dem.
![]() |
#2 |
heimføing
|
![]() Sv: Avsløringer av netthatere i SverigeJeg vet ikke. Men jeg registrerer at enkelte ikke tar fem øre for å skrive slikt under fullt navn på facebook, f.eks. som kommentarer under avisartikler. Jeg tenker at omdømme er et ord de ikke har hørt om evt. ikke bryr seg nevneverdig om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Avsløringer av netthatere i Sverige
Eller at de ferdes i kretser hvor omdømme defineres ulikt.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Avsløringer av netthatere i SverigeJeg syns de kan henges ut:
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Avsløringer av netthatere i Sverige
Ja, jeg syns også det. Det er utrolig pinlig å høre når disse folka blir konfrontert med det de har skrevet.
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: Avsløringer av netthatere i SverigeBlant andre hatefulle har dette ingenting å si, er jeg redd. I intervjuet med hun der "Folkkultur" som ble konfrontert med at hun ønsket at sultestreikende flyktningebarn sultet seg til døde, så sa hun på FrP-aktig vis at dette var Expressens ord.
![]() |
#7 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Avsløringer av netthatere i SverigeJeg vet ikke om det hjelper, men man kan jo håpe at de har litt skamvett. Eller at folk rundt har det, slik at sånne som hun SD-politikeren det skrives om i artikkelen ikke får ha politiske verv/kan velges til riksdagen. Jeg blir matt og redd av den totale ansvarsfraskrivelsen av typen "jeg GJORDE det ikke!" selv om de blir tatt med buksene nede - gjerne fulgt opp med "ok, jeg gjorde det, med det var du/muslimene/staten/statsfeminismen/hvahardu som fikk meg til å gjøre det".
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Off the map.
|
![]() Sv: Avsløringer av netthatere i SverigeIngen grunn til å skjerme dem i hvert fall. Noen troll sprekker i sola.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Avsløringer av netthatere i SverigeJeg tror det først og fremst vil monne på ytringene, og at det langsomt kan sive LITT inn at de faktisk ikke ER anonyme og at det de skriver faktisk leses og teller. Det var tankevekkende når de konfronterte i den svenske saken (de med drapstruslene mot den unge jenta) alle som en svarte at "ja, men det var jo mange som skrev det samme!!".
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Avsløringer av netthatere i SverigeJeg tenker også at hvis de blir konfrontert med at det IKKE er greit og at alle faktisk ikke egentlig mener det samme som dem, så kan man jo håpe at det siger inn.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Avsløringer av netthatere i SverigeOm ikke annet så kan det kanskje gjøre noe med rekrutteringen, altså at andre tenker seg om før de skriver lignende ting? Jeg vet ikke, jeg synes det er fryktelig skremmende med dette netthatet. Ikke minst fordi jeg merker at det rent faktisk påvirker min lyst og mitt mot til å være samfunnsdebattant. Jeg er i ferd med å sensurere meg selv, til tross for at jeg vet at det er en farlig vei å gå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Avsløringer av netthatere i SverigeJeg tviler på at de vil ta til vett og skjønne hva det er de driver med, men uansett, det koser meg langt inn i den svarte sjela mi at de blir avslørt for hvem og hva de er.
![]() |
|
|