|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Shake it out!
|
![]() Uegnede foreldre får for mange sjanserhttp://www.dagbladet.no/dinside/2007/05/11/500352.html
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av Milfrid : 11-05-07 kl 12:41. Årsak: Hjelpe meg, det går litt fort i dag.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uegnede foreldre får for mange sjanserHuff. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Uegnede foreldre får for mange sjanserHelt enig. Men visste dere at det går an å komme unna hvis man flytter kommune? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Come what may...
|
![]() Sv: Uegnede foreldre får for mange sjanser
Uff så utrolig trist! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
frakoblet
|
![]() Sv: Uegnede foreldre får for mange sjanserDette er vanskelig. Foreldre har veldig sterke rettigheter, og det kan være vanskelig å få nøyaktig innblikk i barnets forhold. Det vil selvsagt være en vurderingssak i hvert enkelt tilfelle, om forholdene er så ille at man skal bryte opp barnet fra hus og hjem og flytte det i en annen familie. Det kan også være ganske traumatiserende. Man er også bundet av lovverket.
![]() |
#6 |
weird
Viktig poeng.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Uegnede foreldre får for mange sjanserJeg er helt enig med artikkelen. Jeg har sett BV ødelegge starten til fem barn, samme mor. Når det ikke fungerer første gang, så lot de likevel neste kull med unger få gå gjennom det samme. Når moren fucker opp mellomste, så fikk hun lov til å gjøre det samme med de neste. Og ja, jeg vet alt om tiltakene der. Jeg syns det er helt utrolig at de siste barna ikke ble tatt, at hun fikk lov å fortsette i samme sjangeren.
![]() |
#8 |
weird
Det høres litt vel drøyt ut, ja.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Uegnede foreldre får for mange sjanserJeg har sagt det lenge, og sier det igjen, jeg syns det er større foreldrevern enn barnevern her i landet. Den lille stunden jeg jobbet i barnevernet hadde jeg lyst til å ta hver annen unge under armen min og løpe. Barna ble boende i de mest horrible forhold av den grunn at lovverket beskyttet foreldrene.
![]() |
#11 |
weird
Nettopp.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Shake it out!
|
Dette var ikke ment som en kritikk av barnevernet, men en kritikk av det lovverket de må jobbe etter
![]() |
#13 |
Slumrende Ullteppe
|
Nemlig!
![]() |
#14 |
weird
![]() Sv: Uegnede foreldre får for mange sjanserJeg vet ikke helt om jeg er enig i at lovverket er laget for å beskytte foreldrene selv om det noen ganger er slik i praksis.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
trøtt
|
Det er en følelse jeg langt på vei sitter med også. At samvær og biologogiske bånd settes foran barnets beste. Det samme gjelder i saker hvor mor lever på skjult adresse pga mishandling, men hvor far ikke har rørt barnet. Dermed har far rett til samvære med barnet (at det å leve med en far som banker mor er mishandling selv om barnet ikke er blitt slått, ser ikke ut til å bety noe som helst). Det er helt forkastelig, og noe som opprører meg veldig. (Dessuten et ørlite sidespor her.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
er grønn og fin.
|
![]() |
#17 |
Come what may...
|
Men dette blir jeg stadig sjokkert over. Snakker en i fra barnevernet om saker og ting som foregår der med deg? Sist redigert av Azi : 11-05-07 kl 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Shake it out!
|
Neida!
![]() |
#19 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Uegnede foreldre får for mange sjanserAll ære til folk som jobber for barns beste innenfor et barnevern med altfor dårlige midler.
![]() |
![]() |
#20 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Uegnede foreldre får for mange sjanser... eller noen gutter på min alder hjemme som ble brukt som premie for moren når hun hadde vært rusfri så og så lenge fikk hun igjen ansvaret for barna, helt til de ble tatt fra henne igjen. Stakkar barn som måtte flytte frem og tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|