Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lage chutney til ost?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-13, 19:34   #1
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Lage chutney til ost?

Jeg vil lage et par forskjellige smaker til julegave. Jeg ser for meg at plommechutney er godt til litt forskjellige oster, men jeg får vel ikke tak i plommer nå?

Har noen tips eller oppskrifter? Og hvor lenge tror man at det holder seg i små glasskrukker?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-13, 19:48   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage chutney til ost?

Mamma lager en fantastisk god eplechutney med tomat og rosiner osv i til oss hver jul, det har vært tradisjon i mange år. Hun nekter å gi meg oppskriften, hehe, men jeg har googlet litt og den minner nok endel om denne her. Knallgod!

Gammel 13-12-13, 23:16   #3
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Chutney holder seg iallfall 3 år om steriliseringen og sealingen blir gjort skikkelig. Husk på at metall lokk ruster av chutney.

Jeg liker grønn tomat chutney, eple chutney og fikenchutney. Kanskje stikkelsbærchutney også er godt?

Gammel 13-12-13, 23:30   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Tomatchutney er fantastisk til ost.
Jeg lager den av plommetomater, sitron, sukker og vaniljestang som jeg koker et par timer. Knallgodt til ost.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.