Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Bilder i excel som flyttar seg, endrar storleik

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-13, 15:29   #1
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bilder i excel som flyttar seg, endrar storleik

Eg har ein tabell i excel med masse info. Det er tekst, ikkje tal. Grunnen til at eg brukar excel er at data er eksportert fra anna program - dessutan er excel greit å sortere i og organisere data.

Eg skal ha bilde inn på kvar rad. Men korleis får eg dei til å halde seg på plass? Når eg sorterer (f.eks velger ut kun rader med ein spesiell egenskap) så har bildene flytta på seg - blidd dradd fullstendig ut av proposjonar (storleik er endra), og dei har hoppa på ny plass. Masse nitidig arbeid er tapt

Skal eg låse reknearket? Skal bilda flytte og justere seg etter celler, eller ikkje flytte eller justere? Skal bilda vere låst eller ikkje? What to do?

Like før eg eksporterer til word og tabell der, men der har eg vel ikkje same sorteringsfunksjon?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 22:58   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilder i excel som flyttar seg, endrar storleik

Jeg har tidligere forsøkt å løse bildeproblemet i Excel, men fant ikke ut av det dessverre. Skulle omtrent det samme som deg og hadde samme problemer. Fant ingen løsning hverken ved egen fantasi, Excels hjelpefunksjoner, forum eller jobbens Excelguru. Sorry.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 00:19   #3
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilder i excel som flyttar seg, endrar storleik

Heilt i orden Eg ga opp og konverterte til word.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 08:40   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilder i excel som flyttar seg, endrar storleik

Det skal være nok å bruke formateringen, velge bilde for å få bilde i låst størrelse. Kan også være lurt å lagre hvert ark formatert til utskrift vist på en side. Men det skjer som oftest noe uansett.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no