|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Søt og rar
|
Hva må man tenke på når man bytter etternavn?Mannen har etter 11 års ekteskap byttet til mitt etternavn.
|
|
|
#2 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva må man tenke på når man bytter etternavn?Alle skoler, arb givere, medlemskapsregistere, posten, bank, barnehager, etc
|
|
|
|
#3 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hva må man tenke på når man bytter etternavn?Vi har byttet navn alle sammen - nye pass, nye førerkort, nye bankkort (de fornyes med det gamle navnet så fremst man ikke gir beskjed) og generelt info til de som ikke samkjører registrene sine opp mot folkeregisteret jevnlig. Skoler, barnehage, leger etc. Det er litt styr - men ikke så styr at jeg angrer. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hva må man tenke på når man bytter etternavn?Jeg byttet i fjor.
|
|
|
|
#5 |
|
Trøtt
|
Sv: Hva må man tenke på når man bytter etternavn?Jeg byttet for noen måneder siden (etter 11 år, ja....) og min erfaring er at de fleste sjekker mot f-reg og oppdaterer seg selv. Jeg har ikke gjort en pøkk, men sakte men sikkert kommer post til nytt navn. Jeg har beholdt det gamle, da, bare lagt til hans som mellomnavn.
|
|
|
#6 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva må man tenke på når man bytter etternavn?Sei gjerne frå om du får skifta hos Nordea. Etter 8 år står eg fortsatt med gift-etternavnet mitt hos dei.
|
|
![]() |
|
|