Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta bort alt fra Kina

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-13, 21:20   #1
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ta bort alt fra Kina

Hvordan hadde det blitt hjemme hos deg hvis du hadde tatt bort alt "made in China"? (Inspirert av tv programmet vi ser på her nå.)

Her hadde noe blitt igjen, fordi vi har norske møbler, og norske kopper og glass...men elektronikken hadde forsvunnet. Sikkert bilen. Hardangerbestikket, hvor er det lagd? Mine klær, og sko? Osv osv.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 21:25   #2
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Ta bort alt fra Kina

Tja, vi har en del skandinavisk design bl.a, men det er kanskje laget i Kina det også...? Designet i Skandinavia, men produsert i Kina? Hadde fått beholde selve huset i det minste.

Gammel 19-12-13, 21:28   #3
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg aner egentlig ikke. Sannsynligvis kommer det til å være svært lite igjen for jeg har ikke helt troen på at det vi kjøper fra de store møbelkjedene er laget i Europa.

Gammel 19-12-13, 21:31   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde fått beholde en god del, har en del møbler, lamper og annet stasj som jeg vet er produsert i Danmark, Norge, Finnland og Italia blandet annet. Sko og klær fra østeuropa, Portugal,Spania osv. har vi også en del av. Men elektronikk(med noen få unntak), hvitevarer, en del andre klær og sko og sikkert alt som noen gang er blitt handlet hos IKEA hadde vi sikkert måttet kvittet oss med .

Gammel 19-12-13, 23:27   #5
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet ikke, men tipper at mye hadde forsvunnet.

Gammel 19-12-13, 23:49   #6
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Her hadde jeg faktisk fått beholdt en del, men sikkert mindre enn jeg tror.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 00:23   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da sitter jeg vel aleine igjen her i sofaen min, med Berger-pleddet og mac'en på fanget, og ser på stablene av bøker som ikke lenger har hyller å bo i.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 00:27   #8
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Da sitter jeg vel aleine igjen her i sofaen min, med Berger-pleddet og mac'en på fanget, og ser på stablene av bøker som ikke lenger har hyller å bo i.

Tror kanskje Macen hadde forduftet den også?

Gammel 20-12-13, 00:34   #9
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Har ikke peiling, men hus og biler hadde vi beholdt. Og varmepumpa

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 08:13   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde beholdt det meste av interiør, det er vintage for det meste. Sofaen er produsert i Danmark. Elektronikk og mange leker hadde sikkert forsvunnet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 08:17   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det så mange møbler som er produsert i Kina da? Jeg trodde det var mest elektronikk - og at møbler var mer fra Øst-Europa.

Vi har nok beholdt deler av møblementet - men TV. Konsoller, PC etc har vi nok vært uten. Bilen har vi beholdt.

Gammel 20-12-13, 08:34   #12
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor nøye skal man være da? Er det nok at produktet er satt sammen i et annet land, eller kan de ikke ha komponenter produsert i Kina? Vi har tyskprodusert bil, men jeg vil tro at mange deler og elektronikk nok er produsert i Kina.

Jeg vil tro at mye hadde forsvunnet her i huset. Og ungene hadde vel bortimot bare hatt igjen lego når det gjelder leker.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 08:35   #13
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Er det så mange møbler som er produsert i Kina da? Jeg trodde det var mest elektronikk - og at møbler var mer fra Øst-Europa.

Vi har nok beholdt deler av møblementet - men TV. Konsoller, PC etc har vi nok vært uten. Bilen har vi beholdt.

Sikker på at bilen ikke har deler som er produsert i Kina? Her forsvant både biler og appelprodukter. Toshiba pc'en også. Og den fine jakka jeg kjøpte i går. Pluss sikkert masse av resten av klærne våre. Vi berger møblene. Kjøleskap, oppvaskmaskin og komfyr...vel neppe.

Programmet i går handlet om en kinesisk ung mann, bosatt i USA, som ville finne ut om hvordan en amerikansk familie, med barn, kunne klare seg uten kinesiske varer i julemåneden. Basert på mange amerikaneres angst og uvilje for varer fra kina.

Gammel 20-12-13, 08:36   #14
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Møblene hadde blitt, men alt av duppeditter og elektronikk hadde blitt borte.
Og doskålen fra Porgrunn Porselen måtte kanskje sperrer av, den er jo made in China.

Det er ganske så umulig å fjerne alle spor tror jeg.

Gammel 20-12-13, 08:37   #15
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Hvor nøye skal man være da? Er det nok at produktet er satt sammen i et annet land, eller kan de ikke ha komponenter produsert i Kina? Vi har tyskprodusert bil, men jeg vil tro at mange deler og elektronikk nok er produsert i Kina.

Jeg vil tro at mye hadde forsvunnet her i huset. Og ungene hadde vel bortimot bare hatt igjen lego når det gjelder leker.

Familien det gjaldt måtte ta bort alt med opphav i Kina, selv om det var bare komponenter i produktet.

Gammel 20-12-13, 08:38   #16
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og alle ebaykjøpene mine, og symaskinen! Selv om det er en Husquarna.
Nei, det hadde ikke fungert. Ta alt, men ikke symaskinen min!!

Gammel 20-12-13, 08:56   #17
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg så på programmet i går, og tipper at ganske så mye hadde forsvunnet ja.
Elektronikk, leker, klær.. Var det billig, så er det nok laget i Kina, eller kanskje Taiwan.
Nå har jeg ikke sjekket, men jeg tror at veldig mange ting har komponenter i seg som er laget i kina.

Syns nesten litt synd på han faren i programmet som prøvde å lage julelys, hadde brukt 166$ på alt utstyret og kom kanskje til å få 3 meter med julelyslenke..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 01:48   #18
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Bilen har vi beholdt.

Vanskelig å finne en bil i dag - og de senere år - som ikke har en god del deler produsert i kina...

Gammel 23-12-13, 14:20   #19
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og jeg hadde ikke engang fått beholde ungene mine. De er i høyeste grad made in China begge to. ;-)

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.