|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2013
![]() |
Leie av bolig ved bruddVet ikke helt hvor jeg skal legge spørsmålet. Jeg er helt ny her, og det ser ut til at jeg kommer til å skille meg fra mannen min. Vi har tre barn, 10-13 år. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Leie av bolig ved bruddDet er jo helt avhengig av hva du tjener, så det er vanskelig å gi et svar på det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
En som trener
|
Sv: Leie av bolig ved bruddSom Pøbelsara, det kommer helt an på hva du tjener og hva du vil sitte igjen med av barnetrygd, evt barnebidrag osv. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2013
![]() |
Sv: Leie av bolig ved bruddJeg vil ikke sitte med huset, for det blir for mye vedlikehold. Jeg er ekstremt upraktisk. Jeg er også ganske lei av nabolaget. Han er fornøyd... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
En som trener
|
Sv: Leie av bolig ved bruddHva blir annerledes hvis dere selger huset? Du bør absolutt kjøpes ut på markedspris. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Sv: Leie av bolig ved brudd
Det skal da ikke ha noe å si for deg. Han må jo kjøpe deg ut til markedspris, så om du får halvparten av markedspris fra ham eller fra en fremmed, betyr jo ikke noe. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leie av bolig ved bruddSom de andre sier, så er det umulig å vite hvor mye du kan betale uten å vite mer om inntekt og andre økonomiske forhold. Hvis du lurer på hvor mye du bør beregne i ordinære, løpende utgifter, så kan SIFOs standardbudsjett gi en pekepinn om hvor mye du kan regne med å sitte igjen med til boligutgifter: http://script.sifo.no/cgi-bin/standard/standard.cgi
|
|
|
|
#8 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2014
![]() |
Sv: Leie av bolig ved bruddHar du forsøkt å gå i banken og snakket med en kunderådgiver der? De bruker å kunne gi deg en god pekepinn på hva ting normalt sett koster (mat/klær etc.) hvis du har mulighet til det, så anbefaler jeg det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Leie av bolig ved bruddNå vet jeg ikke hvor du bor eller hvilke krav du har, men nær Bergen kan en leie en treroms til ca 12. Dvs 2 soverom, som er ganske trangt med 3 barn som snart er tenåringer? |
|
|
|
![]() |
|
|