|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Dessert til julaften uten melkeprodukterJeg har tatt på meg å lage en dessert til julaften. En av de som kommer tåler ikke melkeprodukter - noe jeg kom på etter å ha tatt oppdraget. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Dessert til julaften uten melkeprodukterRiskrem hvis du lager risgrøt med soyemelk og kokosmelk, og Alpro Air and Creamy er vannvittig godt.
|
|
|
|
#4 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Dessert til julaften uten melkeprodukterBringebærsorbet! Eller sitronsorbet! Sistnevnte skal visst være godt med champagne over. (Jeg får ikke prøvd i år. Heller.
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dessert til julaften uten melkeprodukterRiceis er uten melk. Smaker som riskrem evt fruktsalat.
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dessert til julaften uten melkeprodukterVi skal ha riskrem som Input nevner, men jeg liker best havrefløten (Vispi), så vi bruker den. Knallgodt. Grøten er vanlig 20-minuttersgrøt kokt på søtet soyamelk, avkjølt og blandet med 3 pakker Vispi (pisker alt godt sammen). Det smaker omtrent som vanlig riskrem, tviler på at folk hadde kjent så mye forskjell. Har jordbærsaus til. Denne kan selvsagt spises av alle, så jeg hadde bare laget den til alle og ikke to forskjellige riskremer.
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Dessert til julaften uten melkeprodukterVi har ikke dessert på julaften, men en populær variant i familien vår med ymse intoleranser er bær med havrevaniljesaus (fra Oatly, bedre enn vanlig synes jeg) og enten havreis eller risis. Vanlig is til de som tåler det. Gjerne frukt i tillegg. Ellers kan jeg anbefale allergikokken.no, der kan du søke etter oppskrifter og hake av for hva retten ikke skal inneholde.
|
|
|
|
#10 |
|
lettere utlada
|
Sv: Dessert til julaften uten melkeprodukterHvis du får tak i utenlandske jordbær:
|
![]() |
|
|