Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Dessert til julaften uten melkeprodukter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-13, 23:27   #1
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Dessert til julaften uten melkeprodukter

Jeg har tatt på meg å lage en dessert til julaften. En av de som kommer tåler ikke melkeprodukter - noe jeg kom på etter å ha tatt oppdraget.

Er det noen som har noen gode tips? Vi blir for øvrig 5 voksne og to barn.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 23:28   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dessert til julaften uten melkeprodukter

Fruktsalat er kjempegodt etter julemat.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 23:38   #3
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Riskrem hvis du lager risgrøt med soyemelk og kokosmelk, og Alpro Air and Creamy er vannvittig godt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 23:40   #4
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Bringebærsorbet! Eller sitronsorbet! Sistnevnte skal visst være godt med champagne over. (Jeg får ikke prøvd i år. Heller. )

Gammel 22-12-13, 23:42   #5
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Riceis er uten melk. Smaker som riskrem evt fruktsalat.

Gammel 22-12-13, 23:44   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal ha riskrem som Input nevner, men jeg liker best havrefløten (Vispi), så vi bruker den. Knallgodt. Grøten er vanlig 20-minuttersgrøt kokt på søtet soyamelk, avkjølt og blandet med 3 pakker Vispi (pisker alt godt sammen). Det smaker omtrent som vanlig riskrem, tviler på at folk hadde kjent så mye forskjell. Har jordbærsaus til. Denne kan selvsagt spises av alle, så jeg hadde bare laget den til alle og ikke to forskjellige riskremer.

Men om det blir for omstendelig så er det altså godt med fruktsalat med ris- eller soyaiskrem til. Det skal vi ha hos svigers 1. juledag.

Gammel 22-12-13, 23:57   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Brownies bakt med melkefri margarin med bringebærsorbet. Bakte melkefri brownies for litt siden, smakte ikke særlig forskjell.

Gammel 23-12-13, 00:07   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Vi pleier å ha fruktsalat. Godt.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 00:10   #9
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke dessert på julaften, men en populær variant i familien vår med ymse intoleranser er bær med havrevaniljesaus (fra Oatly, bedre enn vanlig synes jeg) og enten havreis eller risis. Vanlig is til de som tåler det. Gjerne frukt i tillegg. Ellers kan jeg anbefale allergikokken.no, der kan du søke etter oppskrifter og hake av for hva retten ikke skal inneholde.

Gammel 23-12-13, 00:49   #10
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du får tak i utenlandske jordbær:
Jordbær med kokossorbet og Lindt sjokolade revet over.
Det fikk jeg servert av min gluten og melkeallergiske venninne for en stund siden. HIMMELSK godt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.