Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

KrF i sjokk over forslag til ny ekteskapslov (aftenposten.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-07, 00:03   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

KrF i sjokk over forslag til ny ekteskapslov (aftenposten.no)

Se her: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1782243.ece

KrF vil kjempe med nebb og klør for å forhindre at homofile skal få inngå ekteskap, adoptere og kunne få hjelp til assistert befruktning.

Hva synes dere?

Selv applauderer jeg et slik lovforslag. Jeg synes det er på høy tid å slutte å diskriminere homofile. Jeg blir oppriktig sjokkert over KrFs holdninger. At de mener homofile ikke skal få benytte seg av befruktningstjenester synes jeg hører steinalderen til. Det er vel på tide å innse at det ikke lenger er mor, far og barn som er den eneste riktige familiekonstellasjonen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 00:06   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: KrF i sjokk over forslag til ny ekteskapslov

Det kommer vel ikke som en bombe at KRF blir sjokkert over et slikt forslag...

Selv kan jeg ikke helt se problemet i at homofile skal få inngå ekteskap på lik linje som hetrofile - med de rettigheter et ekteskap innebærer.

Gammel 12-05-07, 00:07   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med deg. Jeg hadde i grunn ikke ventet noe annet fra den kanten, de er ganske antikvariske i holdningene sine på mange plan.

Humanetisk forbund har nå som første trossamfunn fått vigselsrett for homofile! De søkte omd et samtidig som de søkte om "vanlig" vigselsrett, men det skulle ta noen år før det gikk igjennom.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 00:08   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes forslaget er topp!

At KrF blir sjokkert over denne saken, er nøyaktig like overraskende som at FrP vil bruke mer oljepenger.

Gammel 12-05-07, 00:08   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det lovforslaget var flott. Selv om adopsjon for homofile her til lands ikke vil endre det faktum at de ikke vil få adoptere, så er det et steg i riktig retning.

Gammel 12-05-07, 00:09   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg applauderer også! At Krf vil kjempe i mot er ingen overraskelse. Nestekjærlighet my ass.

Gammel 12-05-07, 00:10   #7
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det hadde vært mer sjokkerende om KrF hadde applaudert for forslaget.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 00:14   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flott!!! KrF kan pelle seg en viss plass.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 00:17   #9
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan vel i grunnen bare slutte meg til samtlige av utsagnene ovenfor.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 00:23   #10
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Hurrarop fra meg også.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 00:29   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.... Signerer røkla

Sist redigert av Fluke : 12-05-07 kl 00:30. Årsak: Gidder ikke allikevel
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 03:20   #12
TBM
Passiv

Standard

Dette forslaget tror jeg folk flest vil ha!

Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 07:24   #13
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Nå burde jeg nesten vært uenig med dere for å få en debatt, men i denne saken gjør jeg som Fluke og signerer røkla.
Et kjempefint forslag.

Gammel 12-05-07, 08:33   #14
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

KrF kommer nok over det, kanskje.

Flott forslag!

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 08:47   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Se her: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1782243.ece

KrF vil kjempe med nebb og klør for å forhindre at homofile skal få inngå ekteskap, adoptere og kunne få hjelp til assistert befruktning.

Hva synes dere?

Selv applauderer jeg et slik lovforslag. Jeg synes det er på høy tid å slutte å diskriminere homofile. Jeg blir oppriktig sjokkert over KrFs holdninger. At de mener homofile ikke skal få benytte seg av befruktningstjenester synes jeg hører steinalderen til. Det er vel på tide å innse at det ikke lenger er mor, far og barn som er den eneste riktige familiekonstellasjonen.

Jeg er så enig så enig med dere andre

Har en kusine som har inngått partnerskap og nå venter de barn.
Jeg gleder meg stort på deres vegne og gleder meg veldig til barnet kommer.

Det er hårreisende at det skal være slik diskriminering av de homofile som det er i dag.Jeg mener de bør få like rettigheter som heterofile

Gammel 12-05-07, 09:16   #16
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

At KrF er i sjokk over dette, er ikke noen overraskelse. Flott forslag!

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 10:31   #17
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har vi ingen representanter fra KrF her på forumet? Du snakker om homogen gjeng. Makan.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 11:33   #18
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå synes jeg det var vanskelig å forstå ut fra artikkelen det var lenket til, men betyr dette forslaget at homofile kan gifte seg i kirken? Da tror jeg et skille mellom kirke og stat kommer kjapt i alle fall.

Jeg må innrømme at jeg er litt tja til dette lovforslaget. Hvis det å tillate adopsjon for homofile minsker nordmenn flests sjanse for å få adoptere så er jeg rett og slett i mot. Det er så mange land som har utrolig strenge regler for potensielle adoptivforeldre og selv om vi i Norge stort sett synes at homofile og heterofile kan likestilles som foreldre så er ikke dette akkurat gjengs syn i resten av verden. Det er synd hvis en liten gruppe som homofile tross alt er ender opp med å stå i veien for alle som ønsker å adoptere i Norge.

Hvordan vil Norge som nasjon takle det hvis for eksempel Kina sier at i tillegg til alle andre krav vi har, krever vi også at adoptivforeldre er heterofile? Kan man da fortsatt tillate adopsjon fra Kina hvis dette går i mot norsk lov?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 11:36   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kina krever at adoptanter er heterofile. Det gjør også alle andre land. Det er ikke mindre problematisk enn at homofile ikke får adoptere, spesielt ikke om de er gift.

Gammel 12-05-07, 11:37   #20
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var veldig for partnerskapsloven da den ble innført, jeg har sett hva det betyr for folk som står nær meg, men jeg skjønner ikke at denne nye loven skal tilføre så veldig mye mer adopsjonsbiten og den synes jeg reiser mange vanskelige spørsmål.

Jeg er mer for en lov som sikrer at homofile kan adoptere partneres barn enn nødvendigvis å sikre all adopsjon.

Hjelp til assistert befruktnig synes jeg er en selvfølge at alle som vil ha og som fyller helsekriteriene skal få.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.