|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Litt hjelp med strikking av MariustunikaJeg har veldig lite trening i å forstå oppskrifter og trenger litt hjelp. Er igang med Mariustunikaen som jeg vet at flere har har strikket (strikker til lillesøster, ikke til meg selv). Nærmer meg nå punktet der det står: "Strikk til arbeidet måler 41 cm. Strikk mønster etter diagram A, samtidig som det på siste omgang felles 10 m i hver side til ermehull (=5 sider på hver side av merkene)". |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Litt hjelp med strikking av MariustunikaDet er ikkje gitt i diagrammet?
![]() |
![]() |
#5 |
I mål
|
![]() Sv: Litt hjelp med strikking av Mariustunika
Vridd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Litt hjelp med strikking av MariustunikaJeg skjønner ikke helt problemstillingen, men har strikket nevnte genser. Da felte jeg av typen "strikk 2 og løft en over", 10 masker i hver side.
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
Ja, det er flott! Det skal jeg gjøre. Det var altså sånn jeg trodde, fint å få det bekreftet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt hjelp med strikking av MariustunikaJeg er ingen racer men ville ha felt sånn du har gjort, ved å løfte maske over. Lettere å plukke opp masker senere.
![]() |
#13 |
I mål
|
Jepp. Og jeg har smalnet inn underveis hittil og da felt ved å strikke 2 sammen. Måtte vel nesten være sånn, men jeg kjenner likevel at sånt godt kunne stått eller? Jeg skjønner jo at det sier seg selv etterhvert, men likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
5 før og 5 etter hver sidemarkering. Og i begge sidene.
![]() |
![]() |
#15 |
I mål
|
Nemlig. Dette blir lærerikt skjønner jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt hjelp med strikking av MariustunikaNå måtte jeg tenke på denne:
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Litt hjelp med strikking av MariustunikaPå ermene er det bare 10 masker på en side av hver arm.
![]() |
![]() |
#18 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Litt hjelp med strikking av MariustunikaBare et lite tips (ser du har fått hjelp med fellingen) til tunikaen.
![]() |
#19 |
I mål
|
Men på engelsk
Dette må jeg bare innrømme at jeg ikke forstod noe som helst av |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
I mål
|
![]() Sv: Litt hjelp med strikking av MariustunikaNå skjønte jeg faktisk hva du mente, Angelique. Typisk det, når man har vært gjennom det. Men det får bli neste tunika! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|