Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ikea Metod-kjøkken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-14, 10:44   #1
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikea Metod-kjøkken

Er det noen her som har det? Vi setter straks i gang med en større renovasjonsprosjekt på huset vårt - jeg må starte egen tråd for det. Det blir åpen løsning i første etasje, noe jeg ikke er helt begeistret for, men som kommer til å gjøre huset mye luftigere. Kjøkkenet og spiseområdet blir på 30 m2 - ca. 15 m2 til kjøkkendelen. Det blir et C-formet kjøkken, med utstikker mot spisedelen, slik at barna kan sitte og gjøre lekser på kjøkkenet. Jeg lager en skille mot stua med en øy, med vitrineskap mot stua, og åpne hyller mot kjøkkenet til kokebøker. Jeg får se om ikke jeg kan legge ut et bilde av kjøkkentegningen i hustråden.

Jeg har vært hos Ikea, Kvik og HTH, og er ikke spesielt begeistret for noen av frontene. Planen er å gå for Ikea - jeg liker innredningsløsningene, og jeg kan enkelt bytte frontene hvis det kommer noe jeg liker etter hvert.

Hva synes dere som har Metod? Del gjerne tanker og tips.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 11:17   #2
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikea Metod-kjøkken

Vi har Metod. Vi satte opp ny kjøkkenløsning i stua i høst, og er så langt veldig fornøyd. Vi har også C-formet kjøkken med øy. Plassen begrenses noe av døråpninger, så det er ikke et stort kjøkken, og litt lite skapplass. Men dette visste vi da vi satt med tegningene, og har kompensert med andre oppbevaringsløsninger i stuen. Vi valgte Tingsryd fronter med hvit benkeplate.
Jeg vet ikke om jeg har noen spesielle tips å komme med, våre valg ble noe styrt av å skulle få plass til mest mulig. Men det var ikke noe problem å få til en løsning, ettersom Metod har mange valgmuligheter.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 15:23   #3
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikea Metod-kjøkken

Vi har metod, og er kjempefornøyd. Lett å skru sammen, montere, og skifte fronter om det skulle være nødvendig. Mest fornøyd med skap med rengjøringsinnredning. Og masse dype skuffer med innerskuffer.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 15:24   #4
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea Metod-kjøkken

Vi har nymontert Metod, og er så langt veldig fornøyde.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 15:42   #5
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea Metod-kjøkken

Vi har nytt kjøkken og er så langt fornøyd med det, lett å montere og lett å bytte. Vasken er jeg ikke fornøyd med, der ville jeg valgt noe annet. Den ble fort ripete.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 20:02   #6
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikea Metod-kjøkken

Takk for info, alle sammen. Hva slags rengjøringsinnredning er det, Dali?

Vi flytter ut av huset til uka, så jeg prøver å kartlegge mine konkrete behov i disse dager.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 00:34   #7
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikea Metod-kjøkken

Når du tegner kjøkkenet, så velger du et høyskap med rengjøringsinnredning. Du trekker ut hele innredningen, det er plass til bøtte, kost, strykejern, støvsuger, vaskemiddel osv. Veldig kjekt å ha alt lett tilgjengelig.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 17:50   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea Metod-kjøkken

Ble det Metod? Fornøyd?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 08:27   #9
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikea Metod-kjøkken

Har ikke kjøpt ennå. Jeg tegnet opp kjøkkenet rundt juletider, men har nå måttet ta nye mål nå som håndverkerne er i gang med huset. Så denne uken satser jeg på å tegne på nytt. Jeg har vært og sett på andre leverandører, men med tanke på at jeg kommer til å kjøre dyre hvitevarer, tror jeg at det er lurt å holde meg til Ikea når det gjelder skap. Huset skal ikke være innflyttingsklar før 1. juli, men nå må jeg få komme i gang.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 16:37   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea Metod-kjøkken

Vi har akkurat satt opp IKEA-kjøkken hos en venninne av meg nå, og det ble perfekt! Hun hadde målt, jeg tegnet inne på varehuset og vi fikk utrolig og hjelp der inne. Enkelt å montere, men på endel av de spesialskapene er det veldig viktig å lese monteringsanvisningen fra A-Å, ikke lurt å hoppe over en side!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no