|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Urin i sofaen- hvordan få bort? Haster!3-åringen var uheldig og tisset i sofaen idag. Trekket kan ikke tas av og vaskes i maskin.
![]() |
#2 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Urin i sofaen- hvordan få bort? Haster!Eddik funker på kattetiss.
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Urin i sofaen- hvordan få bort? Haster!Sikkert for sent nå om flekken er tørr, men jeg hiver alltid mengder av potetmel på alle slike flekker (funker til og med på rødvinsflekker og lignende på hvitt teppe). Det ligger og suger til seg flekk og endel av lukten, og etter ca en halvtime kan det bare støvsuges opp. Har brukt det på oppkast (fjernet "partiklene" først da), urin, smoothie- og saftsøl, og masse annet. Funker som gull!
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Urin i sofaen- hvordan få bort? Haster!Jeg ville brukt tepperens. Et skum sprøytes på og gnis inn. Når det tørker krystalliseres tisset slik at du etterpå støvsuger det opp. Veldig greit.
![]() |
#5 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2012
![]() |
![]() Sv: Urin i sofaen- hvordan få bort? Haster!
Genialt triks. Har også en 3-åring i hus og etterhvert en ny 3.åring, så dette trikset skal jeg merke meg - og teste. Takk for tipset. Høres logisk ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|