Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva er den beste sofaen for oss med hund?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-14, 15:06   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva er den beste sofaen for oss med hund?

Vi skal ny kjøpe sofa og har hunder som får lov til å være i den. Vi har fra før Ekornes skinnsofaer. Den ene er litt eldre enn den andre. Den eldste har holdt seg best pga den nyeste er farget med miljøvennlige fargemetode. Den nyeste har mistet farge. Sofaene er brun. Vil sort også miste farge? Har egentlig ikke lyst på sort sofa. Hvordan fungerer hund og stoffsofa? Hundene kan finne på å klore litt før de legger seg til rette. Det river vel opp stoffet i de fleste stoffsofaer? Er det noen som har god erfaring med Ikeas sofaer med trekk som kan vaskes? Er det lett å få tak i nytt stoff til disse?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 17:47   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den beste sofaen for oss med hund?

Hundetreneren vår sier at det tok ham tjue sekunder å lære hundene sine å ikke gå i den nye sofaen hans. Ikke vet jeg, men det er nok mulig.

Vår hund får være overalt bortsett fra i senga. (Med enkelte unntak.) Hun klorer sjelden, men det hender, og den nye Karlstadsofaen med Isunda(?) trekk tåler det fint. Så har vi en brun stoffsofa fra Bolia. Den tåler det meste, selv om den bare har 40000 martindale (slitestyrkemål).

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 17:51   #3
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er den beste sofaen for oss med hund?

Hundene får lov til å være i sofaen. Sofaen må tåle det. Takk for tips.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 14:53   #4
Røyskatt
Fullverdig medlem
 
Røyskatt sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 78
Røyskatt har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er den beste sofaen for oss med hund?

Jeg har hørt at absolutt alle sofaer vil utsettes for fargeendring dersom de har mye lys på seg (sol fra vindu etc), helt uavhengig av farge på stoff/skinn. Jeg ser ihvertfall at med lysere sofaer, så blir det ikke så merkbart, mens på min mørke synes det veldig godt.

Jeg tror de fleste sofaer som er beregnet for hard bruk fint vil tåle hund.

Jeg hadde Ikea Ektorp for mange år siden, og det var veldig greit å kunne vaske trekkene, men vanskelig å få de på igjen. Og det ble ofte ikke fint etter at de var vasket (mest fordi jeg hater å stryke ting). Jeg tror Karlsfors er enklere da med å ha fine trekk, men jeg syns personlig at Kivik og Arild har bedre sittekomford.

Røyskatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no