Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sofa i "feil" farge

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-14, 23:40   #1
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sofa i "feil" farge

Vi har en sofa, som vi tenkte å flytte ned i kjellerstua når vi fant oss ny til hovedstua.

Planene er litt endret, vi trenger sovesofa i kjelleren i steden, og beholder sofaen vi har oppe. Den er perfekt i form og størrelse, men ikke helt i fargen, den passer dårlig til veggfargen jeg har valgt (fordi vi skulle ha en lysere sofa her oppe), og veggfargen er valgt ut i fra tapet på den ene veggen.

Har jeg noe alternativ til å få nytt trekk på den? Tekket kan ikke taes av og byttes på noen enkel måte, men vil det koste mye å få den trukket om i et annet stoff, og hvem i tilfelle er det som gjør det?

Antakelig vil det bli billigere å tapetsere og male om.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 09:56   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa i "feil" farge

Evt selge sofaen og kjøpe en i riktig farge...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 10:36   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sofa i "feil" farge

Det Che sa.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 10:39   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.235
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sofa i "feil" farge

Kjøp en sånn elektrisk luftmadrass som gjesteseng i kjellerstua, og flytt ned sofaen der.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 10:40   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa i "feil" farge

Jeg tror meisje sitt forslag var godt.

Å bytte trekk på en sofa koster mer enn å kjøpe en ny.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 22:41   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa i "feil" farge

Hvilken farge er sofaen? :nysgjerrig:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 22:45   #7
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Sofa i "feil" farge

Selg sofaen og kjøp ny. Foreldrene mine fikk nettopp trukket om en gammel salong som de skal ha på hytta. Det var dyrt. Både stoffet og arbeidet koster mye. Mer enn en ny, ikke så dyr sofa.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 23:34   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa i "feil" farge

Men det er ikke alltid lett å få solgt brukte sofaer, altså...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 23:41   #9
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Sofa i "feil" farge

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men det er ikke alltid lett å få solgt brukte sofaer, altså...

Vi har solgt flere. Har solgt dem billig, bare for å bli kvitt dem.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:28   #10
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sofa i "feil" farge

Det finnes jo trekk å få kjøpt til sofaer, men kanskje ikke alle sofaer som passer inni sånne da...
Ellers ville jeg droppet sovesofa, de er ikke spesielt gide å sitte i, heller ikke å sove i. Vi har sovesofa i kjelleren, gjestene sover heller på madrass på gulvet...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 13:18   #11
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sofa i "feil" farge

Svigers driver å trekker om alt mulig, de har funnet en som er flink og ikke så dyr. Jeg tror nok slike finnes rundt om, men det krever nok litt innsats å finne dem.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 21:38   #12
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sofa i "feil" farge

Sofaen er så god å sitte i, finnes ikke sigen i putene engang, og selge den for en billig penge bare for å bli kvitt den gidder jeg ikke.

Satser på å kjøpe sammenleggbare eller oppblåsbare gjestesenger, og flytte den ned i kjellerstua. Mannen skjønner ikke problemet forøvrig, han må jo være totalt fargeblind.

Sofaen er en brun Bari sofa fra Bohus.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 23:19   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa i "feil" farge

Jeg har heller ligget i en ordinær soda (fjernet ryggputene) enn i en sovesofa. Den er ubehagelig

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 22:36   #14
Røyskatt
Fullverdig medlem
 
Røyskatt sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 78
Røyskatt har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sofa i "feil" farge

Du kan, dersom alternativet er å kvitte deg med den, ta sjansen på å kjøpe møbelfargespray. Jeg har samme sofa, og vurderte det for å fikse falming i stoffet. Jeg fikk fikset det med å farge om ryggputene, så fikk aldri testet den sprayen.
fargespray

Røyskatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 07:59   #15
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sofa i "feil" farge

Opprinnelig lagt inn av Røyskatt, her.

Du kan, dersom alternativet er å kvitte deg med den, ta sjansen på å kjøpe møbelfargespray. Jeg har samme sofa, og vurderte det for å fikse falming i stoffet. Jeg fikk fikset det med å farge om ryggputene, så fikk aldri testet den sprayen.
fargespray

Jeg har faktisk vurdert det, men lurer på om det er for mye syntetisk idet til at det vil gå. Men jeg kan jo prøve bak på en pute eller no'

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 09:10   #16
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sofa i "feil" farge

Brunt er en ganske nøytral farge, hvilken farge er det du mener den ikke passer til? Bare lurer.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no