Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Har alle smarttelefon nu til dags?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Har du smarttelefon?
Ja 197 97,04%
Nei, har en dum en 6 2,96%
Har ikke mobiltelefon 0 0%
Banan 0 0%
Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-14, 14:22   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Har alle smarttelefon nu til dags?

Det virker nesten sånn! Selv har jeg en gammeldags Sony Ericsson som ble kjøpt brukt. Vet ikke helt om jeg er klar for touch screen enda!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 14:26   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

De fleste har nok det ja. Selv om jeg ikke er avhengig av den for nett, face etc, så kommer jeg nok aldri til å gå tilbake til en telefon der jeg må trykke to-tre ganger på hver tast for å få riktig bokstav når jeg skriver melding. Jeg ser for meg at tastetelefoner etterhvert vil gå ut.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 14:28   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

Jeg fikk den første iPhonen min for 4 år siden. Jeg tror foreldrene mine og gubbens farmor er de eneste jeg vet om med tastemobil nå.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 14:45   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

I norge har svært mange Smarttelefon, og det regnes som "normalen".
Det er ikke slik overalt ellers.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 14:48   #5
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

Jeg har ikke smarttelefon, men det blir vel en når den jeg har takker for seg.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 14:52   #6
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

Smarttelefoner dominerer veldig i Norge. Klippet fra Post- og teletilsynets undersøkelse om nordmenns bruk av elektroniske kommunikasjonstjenester:

Sitat:

72 prosent svarer at den siste mobiltelefonen de kjøpte var en smarttelefon. Andelen som har smarttelefon er noe høyere hos menn enn kvinner, og høyest i yngre aldersgrupper.
Andelen som svarer at den siste mobiltelefonen de kjøpte var en smarttelefon, var hele 90 prosent i aldersgruppen 15-25 år.

Ler mer om undersøkelsen her.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 15:02   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

Ja, fikk meg iPhone i høst, etter 8 år med min gamle Sony Ericsson.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 15:02   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

Jeg var ikke veldig tidlig ute, men har nå min andre smarttelefon.

Farmor har ikke.
Men der stopper det av de jeg kjenner.

Ja, utenom jobb-telefonen min da. Vi har ikke fasttelefon, vi har mobiltelefon, som utelukkende brukes til å ringe. Den er ikke spesielt smart, men brukes som safgt bare til inn og utgående telefoner på kontoret, så da trenge den ikke være smart heller.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 15:04   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

Mormor og morfar er de eneste jeg vet om som ikke har.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 15:38   #10
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

Ja, omsider fikk jeg også en slik. Jeg hater å bytte telefon, for jeg syns det er så praktisk og greit når jeg kjenner til telefonen og slipper å fumle med å sette meg inn i den. Men så slutter de jo å virke etterhvert, og da jeg var litt fortvilet for en stund siden fordi den gamle så ut til å ta kvelden foreslo søsteren min at jeg kunne få hennes 1 år gamle iPhone3 siden hun skulle få mannens iPhone et-eller-annet fordi han fikk ny via jobben og det takket jeg ja til (ungene hadde fått iPad av mormoren så iOS var ikke helt ukjent for meg). Eneste aberet var at den krasjet da jeg skulle oppgradere iOS-greiene så jeg fikk en ny, men denne krasjet også av oppgraderingen så jeg fikk enda en ny (knallfin service fra Apple) og da turde jeg ikke oppgradere flere ganger (det er vel 3 oppgraderingsversjoner siden) så den streiker litt på enkelte program og jobber forholdvis treigt så jeg må nok begynne prosessen med å bytte den ut snart (hvilket fort tar 1 år og vel så det - det er jo himla dyrt!).

Her er det faktisk slik at min mormor var en av de første i familien til å få seg både iPad og iPhone og nyere iPhone, osv så hun er langt mer oppdatert på dette enn meg (det er gjerne hun jeg spør om råd for å si det sånn). Hun er over 80 år så kanskje litt uvanlig at det går den veien.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 16:17   #11
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

Ja, det har jeg hatt i noen år, alltid Sony. Mamma er den eneste jeg kjenner uten smarttelefon.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 16:24   #12
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

Ja, jeg har min andre nå, en samsung galaxy s2, er veldig fornøyd med den, og har faktisk hatt dem i snart 2 år. Jeg har som regel pleid å bytte en gang i året, men både denne og den forrige(som også var smarttelefon) har jeg hatt lengre enn en gang i året.

Foreldrene mine har vanlige tastetelefoner, og det tror jeg pappa kommer til å fortsette med, mamma kan nok hende kommer til å bytte til en smarttlf etterhvert.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 18:25   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

Jeg er den eneste jeg kjenner som ikke har ...

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 18:25   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

Jepp, synes det er uhyre praktisk og ville aldri vært foruten den. Bruker den til ekstremt mye som vanlige "dumtelefoner" ikke kan gjøre. Skjønner at ikke alle har det samme behovet, men jeg synes den gjør livet mitt lettere. Ville aldri vært foruten oppvaskmaskin heller, selv om jeg klarer å vaske opp for hånd.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 18:26   #15
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

Til og med svigers har smarttelefon nå, og det sier litt.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 18:45   #16
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

Jeg vet om en mann som er rundt 40 og som kun vil ha tastetelefon.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 18:50   #17
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Jeg vet om en mann som er rundt 40 og som kun vil ha tastetelefon.

Han kommer aldri til å bli gift!

Jeg har hatt smarttelefon i flere år og syns tastetelefoner er sååå 1999.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 18:50   #18
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

Eg har hatt iPhone i tre år no.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 19:31   #19
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har alle smarttelefon nu til dags?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Han kommer aldri til å bli gift!

Jeg har hatt smarttelefon i flere år og syns tastetelefoner er sååå 1999.

Jeg tror han er gift, men han er lærer...

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 19:32   #20
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Har alle smarttelefon nu til dags?

Ja, og har hatt det i fem år, hvis jeg husker riktig.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no