Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Skal ønske meg kunstverk, trenger tips på veien

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-14, 14:27   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal ønske meg kunstverk, trenger tips på veien

Jeg fyller 30 i år. Lenge til enda, men jeg tenkte jeg skulle ønske meg et maleri/bilde i gave fra pappa, for han er ganske opptatt av det og da tenkte jeg det var et ålreit gaveønske til han.

Men hva?? Det kan måle 90x90 cm sånn ca. Jeg liker mange forskjellige typer bilder, så jeg søker vel egentlig litt inspirasjon. Hva bør man tenke på når man velger seg ut noe man liker? Jeg vil gjerne at det skal være noe jeg vil like lenge.

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 09-01-14 kl 14:33.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 14:46   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal ønske meg kunstverk, trenger tips på veien

Jeg og mannen gikk innom et galleri som heter Yellow Korner da vi var i Paris og jeg forelsket meg litt i disse bildene. Men, de er litt gal størrelse ift hva som passer best der vi har plass til det. Også er jeg usikker på om jeg vil like de lenge selv om jeg liker de nå.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg villette1.JPG (82,9 KB, 73 visninger)
Filtype: jpg villette2.JPG (68,8 KB, 59 visninger)
Filtype: jpg villette3.JPG (46,4 KB, 49 visninger)
minibolle mai 2012
Gammel 09-01-14, 14:50   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg går etter "pang det likte jeg" prinsippet og det har jeg ikke angret på enda.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 14:53   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Jeg går etter "pang det likte jeg" prinsippet og det har jeg ikke angret på enda.

Hehe. Det høres jo forlokkende ut. Utfordringen er at vi kun har den ene veggen hvor det er ledig plass til et nokså stort maleri/bilde, så jeg vil liksom ikke bomme heller. I dag henger Audrey Hepburn der (fra Ikea), men hun må da vike.

minibolle mai 2012
Gammel 09-01-14, 15:01   #5
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg elsker kunsten til Runi Langum, og hun hadde definitivt trumfet i toppen om jeg skulle ha ønsket meg et nytt kunstverk. Ellers kan det jo være en idé å titte litt på f eks fineart.no etter inspirasjon til hva slags kunst man liker, eventuelt ta turen innom lokale gallerier og se hva de har å by på.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 15:05   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jeg elsker kunsten til Runi Langum, og hun hadde definitivt trumfet i toppen om jeg skulle ha ønsket meg et nytt kunstverk. Ellers kan det jo være en idé å titte litt på f eks fineart.no etter inspirasjon til hva slags kunst man liker, eventuelt ta turen innom lokale gallerier og se hva de har å by på.

Ja, får ta runden. Takk for tips.

minibolle mai 2012
Gammel 09-01-14, 15:06   #7
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er jo veldig glad i bildene til Jannik Abel.

Gammel 09-01-14, 15:08   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg er jo veldig glad i bildene til Jannik Abel.

Ja jeg liker godt de trebildene, men er usikker på det at de er sirklet inn, om du skjønner.

minibolle mai 2012
Gammel 09-01-14, 15:11   #9
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Fineart.no ja. Meld deg inn i klubben og få nyhetsbrevene deres også. Jeg er glad i Bleken, Wideberg (Frans, ikke Nikko ), og popartishe som Pushwagner o.l.. Jeg liker både figurative og nonfigurative bilder, men er ikke særlig glad i bilder som er naturtro om du skjønner. Men alt dette er jo smak og behag. Finner du et bilde du liker er jo det det viktigste? Med mindre du tenker at dette også skal være et investeringsprosjekt, da. Da må man gjøre litt grundigere research først.

Gammel 09-01-14, 21:35   #10
Røyskatt
Fullverdig medlem

Røyskatt sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Røyskatt har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg og har handlet litt på fineart. Favorittkunstneren min er Jonny Andvik. Han vil jeg ha (når jeg har råd).

Røyskatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 23:23   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsker meg helt vanvittig et stort bilde av Anita Tjemsland. Men jeg må ha et bilde fra Stavanger-serien.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 23:32   #12
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg anbefaler verdens hyggeligste galleri, med flotte trykk til overkommelige priser. Nettbutikk finnes, men jeg anbefaler en tur innom.

http://www.pikenevedbroen.com/pikene...Velkommen.html

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 23:48   #13
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ønsker meg helt vanvittig et stort bilde av Anita Tjemsland. Men jeg må ha et bilde fra Stavanger-serien.

Jeg har et sånt. Ædda bædda! 😜

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 23:55   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

http://www.janehupe.com/index.php?na...589&imgid=1460

Jane Hupe har jeg godt sansen for, kanskje mest for at jeg kjenner henne litt og har fått følge hennes vei tilbake til lerretet fra sidelinja.

Her er et eksempel som kunne ha passet mtp størrelse, men jeg vet ikke om dette er solgt. Tror kanskje det.

Gammel 10-01-14, 01:06   #15
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Egentlig litt unna det jeg vanligvis liker, men jeg ønsker meg noe fra Vottestad:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (23,6 KB, 12 visninger)

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 01:08   #16
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (50,4 KB, 13 visninger)

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 07:16   #17
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Fineart.no ja. Meld deg inn i klubben og få nyhetsbrevene deres også. Jeg er glad i Bleken, Wideberg (Frans, ikke Nikko ), og popartishe som Pushwagner o.l.. Jeg liker både figurative og nonfigurative bilder, men er ikke særlig glad i bilder som er naturtro om du skjønner. Men alt dette er jo smak og behag. Finner du et bilde du liker er jo det det viktigste? Med mindre du tenker at dette også skal være et investeringsprosjekt, da. Da må man gjøre litt grundigere research først.

Enig. FineArt har mye fint

Samboeren min hadde utstilling der for ett par år siden, så vært der på åpning en gang.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 12:12   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Jeg har et sånt. Ædda bædda! 😜

Heldige deg. Foreldrene mine har flere, men det hjelper jo ikke meg foreløpig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 12:22   #19
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Heldige deg. Foreldrene mine har flere, men det hjelper jo ikke meg foreløpig.

Foreløpig. *murder she wrote*

Gammel 10-01-14, 12:28   #20
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jan Olav Forberg synes jeg er spennende.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.